احیای مجدد کتابخانه مسجد ولیعصر چشم به راه توجه کمیته امداد مازندران

خبرگزاری شبستان: احیای مجدد کتابخانه کانون فرهنگی و هنری ولیعصر مسجد ولیعصر (عج) شهرستان تنکابن با سابقه ای درخشان از سال 1387 چشم به راه توجه ویژه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) مازندران است.

عباسعلی نجاتی، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری ولیعصر مسجد ولیعصر (عج) شهرستان تنکابن امروز(17آذر) به خبرنگار شبستان گفت: در هفته کتاب و کتابخوانی که پشت سرگذاشته ایم و با توجه به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت مطالعه مفید و با توجه به کمبود فضای مطالعه و کتابخانه در مساجد مازندران کمیته امداد امام خمینی(ره) این استان طی اقدامی نادرست نه تنها در راستای ایجاد فضای مطالعه گام بر نمی دارد بلکه نسبت به تعطیلی و اشغال فضای کتابخانه مسجد ولیعصر (عج) شهرستان تنکابن گله مندی بسیاری از نوجوانان، جوانان، اصحاب مسجد و قرآن را فراهم آوردند و در کتابخانه مسجد اتاقی را تعبیه کرده و باعث تعطیلی کتابخانه مسجد شدند.


وی به تهاجم فرهنگی دشمن و احیای واقعی مساجد و مصوبه 302 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تجهیز و رونق کتابخانه مساجد اشاره کرد و افزود: فعالیت کمیته امداد در مسجد ولیعصر کتابخانه کانون فرهنگی و هنری این مسجد که مرکز نشر تفکر توحیدی بوده را به تعطیلی کشانده است.


نجاتی توجه به کتاب و کتابخوانی را سلاحی در برابر جنگ نرم دانست و تاکید کرد: توجه به این مهم، بر ماندگاری ارزش ها و باورهای جامعه تاثیر دارد.

 

وی با بیان اینکه کتابخانه از صدر اسلام در کنار مساجد بوده و استعمارگران بیش از یکصد و 50سال تلاش نمودند تا کتاب و کتابخانه را از مساجد جدا کنند، اظهار داشت: با توجه به همت و تلاش پیشینیان برای حفظ کتابخانه در مساجد ما نیز باید با هجمه های سنگین دشمنان بر ضد اعتقادات دینی جوانان در جهت احیا و ایجاد این میراث ماندگار گذشتگان برای تقویت و تعمیق افکار توحیدی تلاش کنیم.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری ولیعصر تنکابن اظهار کرد: حضور کتابخانه در مساجد یک مرجع فرهنگی برای افراد تلقی می‌‌شود و کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایگاه بسیار مناسبی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.


نجاتی تصریح کرد: علیرغم مذاکرات متعدد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با مدیرکل کمیته امدادامام خمینی (ره) و معاونت ایشان، اما از سوی کمیته امداد اهمیتی به موضوع داده نشده است و همچنان در ساخت اتاق در داخل کتابخانه مسجد ولیعصر و اشغال فضای مطالعه در تلاشند.


وی یادآور شد: مسئول دبیرخانه کانون مساجد مازندران و امام جمعه شهرستان تنکابن طی بازدید از این کتابخانه، ساخت و ساز کمیته امداد در محل مطالعه را به صلاح مسجد و جوانان جویای علم و دانش ندانستند.


نجاتی همچنین به پیگیری های هیات امناء مسجد، مسئول کتابخانه و کتابدار وعلاقمندان به کتاب و کتابخوانی برای جلوگیری از اقدام کمیته امداد برای بسته شدن کتابخانه کانون فرهنگی و هنری ولیعصر با سابقه ای از سال 1387 تا کنون اشاره کرد و گفت: مسئولین کمیته امداد مازندران فقط به دلیل خوش خدمتی یکی از اعضای هیات امناء مسجد عرصه را به جوانان مسجد تنگ نمودند.


وی ادامه داد: امام جماعت مسجد ولیعصر و مدیر حوزه علمیه تنکابن نیز در این خصوص تلاش های بسیاری را انجام داده اند و توقع اعضای کانون فرهنگی و هنری ولیعصر این بود که مدیرکل کمیته امداد مازندران از ساخت و ساز اتاق کار کمیته امداد در کتابخانه کانون ممانعت بعمل می آوردند .


نجاتی با بیان اینکه در نظام اسلامی مسجد متولی خاصی ندارد و دستگاهها و نهادهای مختلف در مسجد حضور دارند، از مسئولین خواستار شد تا متولی خاصی برای مساجد و امور مربوط به مساجد مشخص شود.


وی به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی پیرامون اهمیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و کتابخانه های موجود در این کانون ها و توجه به پیشرفت و توسعه امور مربوط به کانون ها اشاره کرد و گفت: ساخت و ساز اتاق کار در فضای مطالعه کتابخانه اعضای کانون مسجد ولیعصر و تعطیلی این کتابخانه نشانه بی توجهی کمیته امداد به بیانات و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه کانون فرهنگی و هنری مسجد و کتابخانه های آن می باشد.


مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری ولیعصر تنکابن ابراز کرد: جوانان و نوجوانان نیازمند رجوع به فرهنگ کتابخوانی هستند تا با معارف اسلامی و سبک زندگی دینی به‌خوبی آشنا شوند و برتری‌های دستورات اسلام را برای یک زندگی سعادتمند درک و آن را در زندگی خود پیاده کنند که تحقق این مهم نیاز به توجه مسئولین در ایجاد و حفظ کتابخانه در مساجد محلات دارد.


پایان پیام/
 

 

 

 

 

کد خبر 320982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha