برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فن آوری در استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی ، پژوهشی و فن آوری از 23 آذر ماه سالجاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش استاندار اردبیل امروز( 17 آذر) در جلسه کارگروه پژوهش ، فن آوری و تحول اداری استان با محوریت ستاد هفته پژوهش درسالن شیخ صفی استانداری اظهار داشت: امسال هفته پژوهش باشعار کلید توسعه پایدار نامگذاری شده است که امیدواریم با افزایش سرمایه ها و مطالعات اجتماعی در راستای توسعه پایدار استان به گونه ای برنامه ریزی شود تا نگذاریم نخبه ها وپژوهشگران استان به علت نبود کار از این استان به سایر استان ها مهاجرت کنند.


وی با اشاره به اهمیت و جایگاه ویژه علم و تحقیق و پژوهش در جامعه، افزود: اقدامات پژوهش محور منجر به افزایش بهره وری درخدمت رسانی به مردم خواهد شد و می توان گفت که هزینه کرد در حوزه پژوهش، نوعی سرمایه گذاری اساسی و زیر بنایی محسوب می شود.


خدابخش درخصوص برگزاری برنامه های ویژه هفته پژوهش و فن آوری، خاطرنشان کرد : نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فن آوری استان با مشارکت کلیه دستگاه های اجرایی و پژوهشگران در محل دانشگاه محقق اردبیلی از 23 الی 27 آذر ماه که به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است برگزار می شود.


استاندار اردبیل مشارکت کلیه دستگاه های دخیل و نخبگان و پژوهشگران را جهت شناساندن دستاوردهای پژوهش وفن آوری را مهم ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز اردبیل نسبت به انجام برنامه های تبلیغی و اطلاع رسانی درخصوص هفته پژوهش برای شناساندن و انتخاب و تجلیل از نخبگان و پژوهشگران نمونه اقدام کند.


رییس کارگروه پژوهش، فن آوری وتحول اداری استان از تجلیل نخبگان و پژوهشگران نمونه دانشگاهیان و دستگاه های اجرایی درهفته پژوهش خبرداد.


خدابخش ادامه داد: این هفته از ابتکارات وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری نامگذاری شده است و فرصت مناسبی برای ارایه عملکرد پژوهشی دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و اجرایی و نیز تجلیل از پژوهشگران برتر و آثار تحقیقاتی فاخر استان است و زمینه را برای بیان مشکلات و ارایه راهکارهای اساسی در راستای تسهیل امور علمی فراهم می کند.


به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری اردبیل، استاندار اردبیل با اشاره به این که توجه به پژوهش امری ضروری برای دست یابی به توسعه علمی است، بیان داشت: پژوهش بستری برای رشد و توسعه همه جانبه کشور است به طوری که تحقیق و پژوهش باید براساس نیاز واولویت های جامعه انجام شود تا بتواند علاوه بر رفع مشکلات نیازهای جامعه را برطرف کند.

 

خدابخش در پایان سخنان خود ترویج فرهنگ پژوهش و فن آوری در جامعه، تشویق و ترغیب پژوهشگران و تولید علم و فن آوری بیش تر، شناسایی و عرضه یافته های علمی جدید، بستر سازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و ایجاد فضای تعامل به منظور آشنایی بیش تر مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با یکدیگر را از جمله اهداف برگزاری هفته پژوهش ذکر کرد و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی ذی ربط باید در یک تعامل و همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی زمینه تحقیقات و پژوهش های کاربردی را فراهم آورند .


پایان پیام/

 

 

کد خبر 321247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha