پژوهش و فناوری کلید توسعه پایداراست

خبرگزاری شبستان :دبیر نمایشگاه دست آور دهای پژوهشی وفناوری اردبیل گفت:هفته ملی پژوهش و فناوری با شعار «پژوهش و فناوری کلید توسعه پایدار»از 23 تا 28 آذرماه 92همزمان با سراسر کشوردراردبیل هم برگزار می شود.

جبرائیل رزمجو، دبیراجرائی نمایشگاه دست آور دهای پژوهشی وفناوری اردبیل عصر امروز (24آذر) در حاشیه بازدید اعضای بسیج رسانه استان اردبیل از این نمایشگاه با اشاره عناوین نام گذاری روزهای هفته ملی پژوهش و فن آوری سال 92در کشور،به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت:«اقتصاد دانش بنیان، کلید تحقق حماسه اقتصادی» ،«علوم انسانی اسلامی وتمدن سازی نوین دینی» ،«مرجعیت علمی و اقتدار علمی» ، «تولید درون زا و خودباوری ملی»،«پژوهش تقاضامحوروفن آوری ایرانی» و «جهاد علمی، شهدای علم و فن آوری و تعالی ایران اسلامی»به ترتیب از 23تا 28آذر ماه عناوین امسال روز های این هفته در سطح کشور هستند.


وی افزود: برگزاری گرامیداشت هفته پژوهش نباید فقط به ارایه پژوهش ها خلاصه شود بلکه هدف این هفته توجه بیش از پیش دانشجویان، دانشمندان و افراد فرهیخته جامعه به موضوع پژوهش است.


رزمجو ،خاطرنشان کرد: دنیا برای پژوهش اهمیت زیادی قایل است و در کشور ما هم باید به این موضوع خطیر توجه ویژه ای شود.
 

در بخش دیگری از سخنان خود ، تصریح کرد: هدف پژوهش ارایه یک برداشت جدید از مجموع دانسته های بشر است که هرچه بهتر ارایه شدن آن باعث کاربردی تر شدن پژوهش خواهد شد.


جبرائیل رزمجو،متذکرشد: علاوه بر پژوهش باید به موضوع فناوری نیز توجه داشت و در هفته پژوهش امسال علاوه بر ارایه پژوهش های کاربردی و برتر، باید به فناوری های نوین و صاحبان ایده در این خصوص نیز توجه ویژه کرد.


وی،ادامه داد:نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری اردبیل به مدت 6 روز در 23 غرفه و با مشارکت 17 دستگاه اجرایی و دانشگاه‌های استان در سالن تربیت‌بدنی دانشگاه محقق اردبیلی دایر شده است که پژوهشگران، فن آوران، ‌اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش آموزان و عموم مردم می توانند از آن بازدید کنند.


رزمجو، زمان بازدید از این نمایشگاه را از ساعت 9صبح تا 16عصرعنوان کرد.


وی،بیان کرد: برای اولین‌بار دانشگاه محقق اردبیلی در نظام رتبه ‌بندی پژوهشی کشور در رتبه 35 قرار گرفت به طوری که این دانشگاه درسال‌های گذشته درنظام رتبه‌بندی پژوهشی کشورهیچ جایگاهی نداشت.


این مسئول درنمایشگاه دست آور دهای پژوهشی وفناوری اردبیل همچنین اضافه کرد: در حال حاضر،اعتبارات پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی کاهش نیافته،هرچند ممکن است که اولویت‌ها متفاوت باشد.


دبیراجرائی نمایشگاه دست آور دهای پژوهشی وفناوری اردبیل در پایان سخنان خود ازتجلیل فناوران و پژوهشگران استان اردبیل طی مراسمی در روز چهارشنبه 27آذر ماه رأس ساعت 10صبح با حضور استاندار اردبیل در محل برپائی این نمایشگاه خبرداد.


گفتنی است: نمایشگاه دست آور دهای پژوهشی وفناوری اردبیل تا ساعت 16عصرروز پنجشنبه 28 آذرماه 92جهت بازدید علاقه مندان دایر است.


پایان پیام /
 

کد خبر 323709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha