اعتمادسازی برای سرمایه‌گذاران ضرورتی برای ایجاد اشتغال پایدار است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل با اشاره به وجود 60 هزار جوان بیکار در استان اردبیل، گفت: اعتمادسازی برای جذب سرمایه‌گذاران ضرورتی برای ایجاد اشتغال پایدار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، پیش از ظهر امروز(5 دی) در ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل، اظهار داشت: وظیفه مسئولان است که به جای مقررات و بخشنامه های دست و پاگیر برای فراری دادن سرمایه گذاران، جذب سرمایه گذاران را تسهیل بخشند.


وی با بیان اینکه دولت تلاش می کند که نرخ ارز را تک نرخی کند، افزود: اگر این مهم اتفاق افتد حمایت واقعی از صادرات و واردات انجام می شود و ضروری است در حل مشکلات بخش تولید و سرمایه‌گذاری اقدامات موثری انجام شود.


خدابخش با اعلام اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه، اتاق بازرگانی وظیفه دارد قوانین و بخشنامه‌های مخل و مزاحم تولید را شناسایی کند، بیان داشت: همه تولید‌کنندگان و فعالان اقتصادی باید خود را موظف به پرداخت مالیات قانونی کنند چراکه پرداخت مالیات گامی برای حمایت واقعی از فعالان اقتصادی است.


استاندار اردبیل ادامه داد: جای نگرانی بسیاری وجود دارد که عده‌ای برای خود و برای تامین منافع خود بخواهند در حالی که ما در جامعه به سعه صدر و روحیه خیرخواهی نیاز داریم به طور سلیقه‌ای عمل می کنند و از جذب بودجه و سرمایه گذاران با قوانین مخل تولید جلوگیری می کنند.


مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی تمدید شود


در ادامه این جلسه حسین پیرموذن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تاخیر در ابلاغ بخشنامه جدید امور مالیاتی خواستار تمدید مهلت تقسیط‌ و بخشودگی جرایم مالیاتی شد و گفت: این تاخیر مشکلات بسیاری یرای فعالان این حوزه ایجاد کرده است.


وی با بیان اینکه این مهلت تا 11 دی ماه تمدید شده و با وجود تاخیر به وجود آمده در ابلاغ این بخشنامه بسیاری از تولیدکنندگان نمی توانند از این تقسیط استفاده کنند، تصریح کرد: ما انتظار داریم شهرک‌های صنعتی از خلع ید واحدهای تولیدی از زمین های واگذار شده جلوگیری کنند.


پیرموذن در پایان سخنان خود ابلاغ بخشنامه جدید در ارتباط با گشایش اسناد اعتباری را با 30 درصد آورده عنوان کرد و گفت: در خلق حماسه اقتصادی باید کنترل قیمت‌ها، تورم، قیمت ارز، توسعه صنعت و حمایت از صادرات غیرنفتی مورد توجه قرار گیرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 326981

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha