کنگره ملی شهیده سیده‌طاهره هاشمی در آمل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان:مسوول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران از برگزاری کنگره ملی شهیده سیده‌ طاهره هاشمی، شهید شاخص جامعه زنان کشور پنج‌شنبه، 21 آذر در آمل با سخنرانی سردار نقدی خبر داد.

فاطمه عاطفی مسوول بسیج جامعه زنان سپاه کربلای مازندران، امروز(19آذر) به خبرنگار شبستان گفت: کنگره ملی شهیده سیده‌ طاهره هاشمی، شهید شاخص جامعه زنان کشور، پنج‌شنبه، 21 آذر در آمل با سخنرانی سردار محمدرضا نقدی، رییس سازمان بسیج مستضعفین و یکی دیگر از سخنرانان و روایت خاطره از زبان برادر شهیده برگزار می شود.


وی با اشاره به برگزاری این کنگره با حضور 40 تا 50 مهمان خارجی و حدود 150 مهمان خارج از استان، تصریح کرد: دو شعر که یکی از آنها شعر برگزیده جشنواره طاهریون است نیز در این کنگره قرائت می شود.


مسوول دبیرخانه کنگره ملی شهیده سیده‌طاهره هاشمی اظهار کرد: فتو رمان به کارگردانی حسین نادعلیزاده که درباره شخصیت شهیده سیده‌ طاهره هاشمی نیز اجرا می شود.


عاطفی، پخش سه کلیپ، رونمائی از تمبر و کتاب درباره شهیده سیده‌ طاهره هاشمی را از دیگر برنامه های کنگره ملی این شهیده اعلام کرد و گفت: نمایشگاه آثار این شهید شامل خط، نقاشی و مقالات و معرفی 29 شهید زن استان از برنامه جانبی این کنگره است.


گفتنی است، سیده طاهره هاشمی در یکم خردادماه سال 1346 در شهرستان آمل و در روستای شهیدآباد (شهربانو محله) دیده به جهان گشود.


او در خانواده‌ای متدین، مذهبی و طرفدار انقلاب و تحت تربیت پدر و مادری بزرگوار که هر دو از سادات منطقه‌ هزار جریب ساری بودند، رشد و پرورش یافت.


از کودکی با قرآن، نهج‌البلاغه و سایر کتب روایی شیعی انس و الفت پیدا کرد و به دلیل جو فرهنگی و مذهبی خانواده روح تشنه‌اش با عمیق‌ترین مفاهیم دینی و معنوی سیراب شد.


او دختری مهربان، دلسوز و دانش‌آموزی نمونه و موفق و درس‌خوان بود. هرگز در ادای تکالیف واجب دینی، کوتاهی نمی‌کرد و مستحبات را تا جایی که می‌توانست، به جا می‌آورد.

 

در کارهای هنری چون خطاطی، طراحی، گلدوزی، نگارش مقاله، تهیه‌ روزنامه دیواری و نیز اداره‌ برنامه‌های فرهنگی مدرسه بسیار موفق بود و بسیاری از برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و حرکت‌های سیاسی مدرسه بر عهده‌ی او بود. در برخورد با دانش‌آموزانی که تحت تأثیر تبلیغات گروهک‌های منحرف قرار گرفته بودند، بسیار مهربان، با حوصله و دلسوز بود و از فرط مهر و دوستی، آنها را به خود جذب می‌کرد.


سرانجام در غروب روز ششم بهمن‌ماه سال 1360 در حالی که چهارده بهار بیشتر از عمر کوتاهش نمی‌گذشت، در حالی به کمک نیروهای مدافع شهر شتافته بود، در درگیری خونین گروهک‌های معاند انقلاب با نیروهای بسیجی و مردمی، با اصابت دو گلوله به فیض شهادت نایل آمد.


یادآور می شود، این سیده بزرگوار با اینکه موقع شهادت چهارده سال بیشتر نداشت اما با توجه به نبوغ و ذوق سرشار خود آثاری قلمی و تجسمی به یادگار گذاشته است.


پایان پیام/

کد خبر 321863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha