شناور بودن نرخ ارز ضربه بزرگی به اقتصاد وارد کرده است

خبرگزاری شبستان: سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه شناور بودن نرخ ارز ضربه بزرگی به اقتصاد وارد کرده است، گفت: تک نرخی شدن ارز در بودجه سال آینده ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، ظهر امروز( 21 آذر) در جلسه شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار داشت: شناور بودن نرخ ارز زمینه سوء استفاده های فراوان را برای اخلالگران اقتصادی فراهم کرده است.


وی حذف بخشنامه‌های دست و پاگیر و ایجاد جاذبه‌های مطلوب در سرمایه‌گذاری را ضروری خواند و افزود: بر اساس آمار و ارقامی که از 100 تشکل اقتصادی جمع آوری شده است 43 درصد تولید، در این مدت کاهش و قیمت محصولات نیز افزایش 87 درصدی را نشان می دهد.


افضلی فرد با بیان اینکه در همین مدت قیمت مواد اولیه تولید نیز 112 درصد رشد نشان می‌دهد، تصریح کرد: سهم تولید از اجرای هدفمندی یارانه‌ها به طور جدی نادیده گرفته شده است و به جای پرداخت سهم 30 درصدی در این بخش تنها 3 درصد به این حوزه اختصاص یافته است.


رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین به اشاره به اینکه در یک سال اخیر در مقابل 50 واحد تولیدی تاسیس شده 566 واحد تولیدی تعطیل شده است، عنوان کرد: امیدواریم تجهیزات و تامین نقدینگی در حمایت از صنعت و تولید رنگ واقعیت به خود بگیرد چراکه این بخش در این عرصه کنونی واقعا نیازمند حمایت است.


نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود با اعلام اینکه امروزه واردات نهاده‌های دامی به کشور به صورت انحصاری در اختیار بزرگترین بدهکار بانکی کشور است، خاطر نشان کرد: باید در اعمال ماده 16 همه بانک‌های عامل واقعیت‌ها را به تولید‌کنندگان اعلام کنند چراکه این ماده می تواند بسیاری از مشکلات واحد های تولیدی را مرتفع نماید.


پایان پیام/
 

کد خبر 322725

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha