تشکیل بانک اطلاعاتی سیل در استان اردبیل

خبرگزاری شبستان: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از تشکیل بانک اطلاعاتی سیل در استان اردبیل به منظور مطالعه و بررسی این بلای طبیعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اسداله محسن زاده مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل عصر امروز( 21 آذر) در جلسه برنامه ریزی شورای معاونان منابع طبیعی اردبیل اظهار داشت: سالانه بیش از 30 حادثه سیل با خسارت در استان اردبیل رخ می دهد که نیازمند تامین خسارت هستند.


وی با بیان اینکه استان اردبیل منطقه ای سیل خیز است، افزود: بررسی های صورت گرفته نشان می دهد که تاکنون در بیش از 475 نقطه این استان پدیده سیل اتفاق افتاده که حاکی از سیل خیزی بالا در برخی از مناطق استان است و این مهم گویای این مطلب است که باید توجه جدی به امر پیشگیری در این استان صورت بگیرد.


محسن زاده با اعلام اینکه اداره منابع طبیعی و آبخیز داری استان اردبیل اقدام به راه اندازی و تشکیل بانک اطلاعاتی سیل کرده است، تصریح کرد: تمام سیل های اتفاق افتاده از سال 1370 تاکنون در این بانک اطلاعاتی ذخیره شده که می تواند در اجرای پروژه های کنترل سیل و رسوب مورد بهره برداری قرار می گیرد چراکه این اطلاعات شامل میزان خسارت، علل و عوامل موثر در بروز سیل، مشخصات سیلاب و محل بروز آن می باشد.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با یادآوری اینکه سیل پدیده ای است که به تاسیسات زیربنایی نیز خسارت وارد می کند، عنوان کرد: ما باید با اجرای طرح های آبخیزداری در مسیر مهار سیلاب های گوناگون قدم برداریم و این مهم، توجه مسئولان مربوطه را در خصوص تامین اعتبار می طلبد.


شناسایی بیش از شش هزار و 800 نقطه زمین لغزش در استان اردبیل


محسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بلای طبیعی زلزله، گفت: شهرستان های کوثر و خلخال زمین لغزش خیزترین مناطق استان اردبیل هستند چراکه حدود 52.5 درصد زمین لغزش های استان در حوزه سد سفیدرود و در حوزه شهرستان های خلخال و کوثر رخ می دهند.


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در پایان سخنان خود با بیان این مطلب که حدود 48 درصد زمین لغزش های ثبت شده در سطح استان از نوع فعال بوده که 53.5 درصد آن از نوع چرخشی و 17.3 درصد از نوع انتقالی می باشد، خاطر نشان کرد: بیش از شش هزار و 800 نقطه زمین لغزش در استان اردبیل شناسایی شده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 322767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha