فرهنگ وتبلیغ دین موضوع خطیری است که هرکسی نمی تواند متولی آن باشد

خبرگزاری شبستان:خطیب جمعه موقت یزد مسئله فرهنگ و تبلیغ دین را مهمترین مسئله جامعه دانست که هر کسی نمی تواند متولی آن باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام محمد حسن معزالدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد با اشاره به دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با رهبر معظم انقلاب گفت: بر همه فعالان مسائل فرهنگی کشور لازم است تا در تمامی فعالیت های خود توصیه های رهبری در این دیدار را مورد توجه قرار دهند.


خطیب موقت جمعه یزد فرهنگ را مهمترین اصل در هر جامعه دانست و افزود: همه امور کشور حتی سیاست و اقتصاد نیز تابع فرهنگ است.


وی با بیان اینکه فرهنگ آن چیزی است که انسان ها با آن زندگی می کنند تصریح کرد: این تعبیر را در مورد هیچ چیز دیگری حتی علم هم نمی توان به کار برد.


حجت الاسلام معزالدینی از فرهنگ به عنوان وسیله زندگی مردم یاد کرد و افزود: آداب، رسوم، عادات و ... در فرهنگ به وجود می آیند که این امر نشان دهنده لزوم توجه به امر فرهنگ است.


وی بر لزوم بررسی و کنکاش در فرهنگ تاکید کرد و گفت: ما همیشه تابع یک زندگی معقول می باشیم پس باید با بررسی فرهنگ مطمئن شویم آن چیزی که ما با آن زندگی می کنیم درست است و نیارهای ما را برطرف می کند یا نیاز به بازنگری دارد.


حجت الاسلام معزالدینی با اشاره به مطرح شدن سبک زندگی اسلامی از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: باید با بررسی و کنکاش در زمینه سبک زندگی اسلامی در جامعه تجدید نظر شود.


وی مساله فرهنگ و تبلیغ دین را موضوع خطیری دانست که هرکسی نمی تواند متولی آن باشد و افزود: حل مسائل فرهنگی را باید به دست صاحبان فرهنگ،اندیشه و مطالعه سپرد.


خطیب جمعه موقت یزد با اشاره به مسائل و مشکلات فرهنگی موجود در جامعه گفت: دلیل این مشکلات آن است که هر کسی به خود اجازه داده است تا در جامعه کار فرهنگی انجام دهد.


وی با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید نسبت به آنالیز کارهای فرهنگی مبادرت و تصمیمات جدی را اتخاذ نماید افزود: آنگاه می توان امیدوار بود که از کارهای موازی و هم سو در جامعه جلوگیری شود.


دانشگاه و حوزه هر دو در حوزه آیات الهی فعالیت می کنند


خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مفتح اظهار داشت: بزرگانی چون امام خمینی (ره)،شهید بهشتی،شهید مطهری و شهید مفتح زحمات زیادی را جهت ایجاد و حفظ تعامل و ارتباط بین حوزه و دانشگاه متحمل شده اند.


وی یکی از مهمترین برنامه های دشمن را تفرقه بین حوزه و دانشگاه دانست و گفت: دشمن سعی می کند تا با پیاده نمودن الگوی اروپایی در کشور ما مسیر دین را از علم جدا کند اما این در حالی است که دین اسلام اولین توصیه های خود را در زمینه علم،پژوهش و مطاالعه بیان نموده است.


حجت الاسلام معزالدینی با بیان اینکه دانشگاه و حوزه هر دو در حوزه آیات الهی فعالیت دارند گفت: در سایه ارتباط تنگاتنگ حوزه و دانشگاه می توان پیشرفت روز افزون کشور را شاهد بود.


وی زیباترین نوع علم را علم به همراه حلم دانست و اظهار داشت: دلیل ماندگاری و پیشرفت علم در طول تاریخ توسط علما و بزرگان حلمی بوده است که در درون آنان وجود داشته است.


تیم مذاکره کننده عهدنامه مالک اشتر را مطالعه کند


خطیب جمعه یزد با اشاره به قرارداد ژنو گفت:ما در این مذاکرات شاهد بروز یکی دیگر از شاهکارهای ملت ایران بوده ایم.


وی با بیان اینکه هنگامی که دشمن می خواست با زور ما را وادار به انجام خواسته هایش نماید مردم با حضور در خیابان ها و پشتیبانی از نظام دشمن را ناامید کردند افزود: پس از این ایستادگی بود که دشمن حاضر به مذاکره شد و این امر نشان دهنده پیروزی ملت ایران است.


حجت الاسلام معزالدینی با اشاره به آموزه های دینی ما مبنی بر وفای به عهد گفت: دشمن بداند ما تا زمانی پایبند به این قرداد هستیم که دشمن به آن پایبند باشد.


وی با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی مبنی بر تامین امنیت اسرائیل اظهار داشت:این نهایت ظلم است که اسرائیل به انواع تجهیزات روز دنیا مسلح باشد و ملت ایران از حق مسلم خود محروم بماند.


خطیب موقت جمعه یزد با آرزوی موفقیت برای تیم مذاکره کننده ایرانی گفت: من از این عزیزان می خواهم تا قبل از حاضر شدن در دور دوم مذاکرات عهدنامه مالک اشتر را مطالعه نمایند.


وی در قسمت پایانی سخنان خود خواستار لزوم رعایت صرفه جویی در مصرف انرژی شد و گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما مردم عزیز استان درصرفه جویی در مصرف گاز توجه بیشتری داشته باشند.
 

پایان پیام/

کد خبر 322846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha