2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد زنجان ایجاد شد

خبرگزاری شبستان: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان زنجان از ایجاد 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، منصور عبادی اظهار کرد: کمیته امداد استان زنجان در راستای تحقق برنامه‌های توانمند سازی جامعه هدف امداد طی هشت ماهه سال جاری بیش از 2 هزار فرصت شغلی برای مددجویان کمیته امداد ایجاد کرده است.

 

وی با بیان اینکه یک هزار و 100 نفر از این تعداد با توجه به تعاملات موجود بین کمیته امداد و موسسات کاریابی خصوصی و کارفرمایان، شرکت ها، موسسات و کارخانجات در سطح استان مشغول به فعالیت شده‌اند، اضافه کرد: همچنین برای یک هزار نفر از مددجویان نیز با پرداخت تسهیلات اشتغال و اجرای طرح اشتغالزایی شده است.

 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه مشاغل ایجاد شده با پرداخت تسهیلات در زمینه مشاغل خانگی، دامپروری و خدماتی بوده است، اضافه کرد: در مجموع برای ایجاد این تعداد شغل بیش از 70 میلیارد ریال هزینه شده است که بیش از 80 درصد اعتبارات در مناطق روستایی و محروم پرداخت شده است.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به بند (ب) ماده 39 برنامه پنج ساله توسعه درباره نهادهای حمایتی اذعان داشت: بر این اساس نهادهای حمایتی موظف هستند، سالانه 10 درصد از مددجویان خود را پس از توانمند سازی از تحت پوشش خود خارج سازند.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته امداد استان زنجان، عبادی با بیان اینکه طبق برنامه سال 92 مقرر بود، 300 میلیارد ریال برای تحقق امر اشتغال مددجویان کمیته امداد اختصاص یابد، تصریح کرد: با توجه به عدم تامین منابع بانکی مورد نیاز از سوی بانک مرکزی و مشکلات موجود تنها 15 درصد اعتبار مورد نظر به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: در فرصت باقیمانده از سال جاری و تامین اعتبارات مورد نیاز افرادی که طی فرآیندهای لازم و پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نظر پرونده آنها تشکیل و به بانک‌های عامل ارسال شده است، این نهاد بتواند مطابق برنامه پنجم به تعهدات خود عمل کند.


پایان پیام/
 

کد خبر 323338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha