دوره آموزشی روش تحقیق در کانون های مساجد اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: همزمان با هفته پژوهش دوره آموزشی روش تحقیق ویژه مدیران مسئول و هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی هنری شهرستان اردبیل برگزار می شود.

نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، صبح امروز(24آذر) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، اظهار داشت: این دوره آموزشی به همت دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان و کانون فرهنگی هنری مهدیه(تخصصی پژوهش) با حضور مدیران مسئول و هسته های پژوهشی کانون های فرهنگی هنری شهرستان اردبیل با موضوعات روش تحقیق و آنچه که یک امور آموزش و پژوهش کانون های مساجد باید بداند، برگزار می شود.


وی تصریح کرد: در اهداف این طرح با توجه به میزان تأثیرگذاری آموزش و پژوهش بر کیفیت برنامه ها، رشد و اعتلای اعضای برنامه ریزی و سیاست گذاری در خصوص مطالعات و بررسی های لازم به منظور شناخت نیازهای آموزشی و پژوهشی از مهم ترین وظایف است که تدوین سیاست ها و خط مشی آموزشی و تحقیقاتی اتخاذ تدابیر لازم جهت برقراری ارتباط با مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی به منظور تبادل تجارب و اطلاعات برنامه ریزی جهت توسعه آموزش های علوم قرآنی و معارف اسلامی از توصیه ها و اصول حاکم این دوره آموزشی است.


سقاء ادامه داد: در رسالت این طرح از روش تحقیق ارائه مهارت ها و تجربه هایی هست که دست یابی به هدف را آسان تر و عملی تر می سازد و با صرف وقت کمتر نتایج بیشتری به دست می آید. دو نوع مطالب و نکات قابل طرح است: 1) آنچه به تحقیق به شکل عام و کلی مربوط است 2) آنچه به تحقیق اسلامی مربوط است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، خاطرنشان کرد: در این دوره استفاده از اساتید مجرب که با محوریت پرداختن به موضوع و سوژه تحقیقاتی ریزتر کردن عناوین موضوع طرح تحقیقاتی، آشنایی با کارهای انجام شده، مأخذ شناسی، کشف مرتبطات، تفکر و اندیشه، فیش برداری و یادداشت، مجموعه یادداشت های تحقیقی، تحقیق در متون برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد صورت خواهد گرفت.


پایان پیام/

 

کد خبر 323339

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha