رسانه ها عامل ایجاد انرژی و پیشرفت در جامعه

خبرگزاری شبستان: استاندار یزد از رسانه ها به عنوان عامل ایجاد انرژی و پیشرفت در جامعه یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سید محمد میر محمدی، استاندار یزد، ظهر امروز(24 آذر) در نخستین نشست خبری خود در سالن مرحوم حمیدیا استانداری یزد در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از رسانه ها به عنوان عامل ایجاد انرژی و پیشزفت در جامعه یاد کرد و گفت: رسانه ها پل ارتباطی بین مردم با دولت و دستگاه های استان می باشند وباید با پیگیری امور در حوزه های مختلف زمین های پیشرفت را در جامعه ایجاد نمایند.


استاندار یزد با اشاره به اهم فعالیت های صورت گرفته در مدت تصدی خود در سمت استانداری این استان، گفت: در این مدت 200 جلسه با اشخاص حقیقی و حقوقی استان در حوزه های مختلف برگزار شده است.


وی افزود: در مجموع این جلسات 6 اولویت به عنوان اهم برنامه های استان مشخص شده است که شامل حل مشکل کمبود آب، توسعه صنایع در راستای کاهش خام فروشی در استان، توسعه پارک های علم و فناوری،افزایش سرانه فضای سبز و اجرای طرح تثبیت شن های روان،استفاده از انرژی های نو و به خصوص انرزی خورشیدی و حفظ بافت تاریخی و توسعه کردشگری می باشند.


کاهش 29 درصدی اعتبارات استان یزد در سال جاری


میر محمدی کمبود آب در استان را مهمترین مشکل پیشروی استان دانست و گفت:در جهت حل این مشکل جلسات متعددی با وزیر نیرو برگزار شده است که افزایش سالانه 2 میلیون متر مکعب سهمیه آب استان،تامین 50 درصد هزینه تامین آب اضطراری استان توسط وزارت نیرو و اعلام نتیجه طرح مطالعاتی انتقال مستقیم آب از بهشت آباد به استان تا 2 هفته آینده از مهمترین تصمیمات اتخاذ شده این جلسات می باشد.


وی از اختصاص0 50 میلیارد ریال اعتبار جهت اجرای خط دوم انتقال آب به 9 شهرستان استان خبر داد و گفت:620 میلیارد ریال نیز به خط نخست انتقال آب به استان در برنامه ارائه شده توسط دولت پیش بینی شده است.


استاندار یزد، اعتبارات استان در سال جاری را 170 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: اعتبارات استان نسبت به سال گذشته شاهد کاهش 29 درصدی می باشد که این امر نیز به دلیل کاهش اعتبارت در سطح کشور می باشد.


این مقام مسئول بر لزوم استفاده از انرژی های نو و خورشیدی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: راه اندازی نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی در شهرستان میبد توسط بخش خصوصی و ایجاد مرکز مطالعات و پژوهشهای خورشیدی با تولید 17 مگاوات انرژی خورشیدی از مهترین برنامه هایی می باشد که مورد موافقت وزارت نیرو قرار گرفته است.


وی با اشاره به افتتاح چهار هزار و 239 واحد مسکونی در استان با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی، گفت: در حال حاضر در محموعه مسکن مهر استان 13 باب مسجد و 13 باب مدرسه در حال تاسیس و 5 مسجد نیز آماده بهره برداری می باشد.
 

میر محمدی بر لزوم توجه به بافت تاریخی و توسعه کردشگری استان تاکید کرد و گفت: تاکنون جلسات متعددی در این زمینه با حضور مدیران و کارشناسان برگزار و 35 اولویت استان در این زمینه مشخص شده است.
 

پایان پیام/

کد خبر 323642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha