تشکیل کارگروه منطقه ای در خصوص ریز گردها با کشور عراق

خبرگزاری شبستان: معاون رئیس جمهور از تشکیل کارگروه منطقه ای در خصوص ریز گردها با کشور عراق خبر داد و گفت: در نشست اخیر بر لزوم ادامه طرح های مربوطه در خصوص مدیریت خاک کشور عراق تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، دکتر معصومه ابتکار، رئیس سازمان محیط زیست فارس امشب (25آذر) در جمع اصحاب رسانه در شیراز گفت: شکایت هایی که سازمان محیط زیست و دولت از برخی اصحاب رسانه داشتند از دولت های گذشته، را بخشیده است.


وی معضل آلودگی هوا را برای برخی شهرهای ایران را جدی عنوان و تصریح کرد: آلودگی هوا در شیراز کم است که کارگروه آلودگی هوا باید بر کار خودش ادامه دهد.


ابتکار با تاکید بر اینکه سد ها مشمول قانون زیست محیطی هستند، یادآور شد: حق آبه های طبیعت باید زمان سدسازی مد نظر قرار گیرد و اگر سدی عوارضش بیشتر از نفع آن باشد به طور حتم اجازه احداث نخواهد گرفت.


معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه بر اساس نظر هواشناسی چهار درصد کاهش بارندگی داشتیم، اظهار داشت: متاسفانه میزان برداشت آب از ذخایر زیر زمینی بیش از حد مجاز بوده، ارزش آب زیر زمینی با گندم قابل مقایسه نیست، سفره های آب زیر زمینی در شرایط ایده آل 30 سال طول می کشد تا به جای خویش بگردد.


وی ایران را کشوری خواند که پدیده گرمی زمین بر روی آن به خوبی اثر گذاشته است، یادآور شد: در میانگین یک تا یک و نیم درجه افزایش داشته و برخی استان ها حتی تا سه درجه افزایش دما داشته است.


دکتر ابتکار بر لزوم تغییر الگوی کشت در کشور تاکید و خاطر نشان کرد: الگوی کشت کشور باید بر اساس آب مجازی باشد.


وی در خصوص جذب کارکنان سازمان محیط زیست نیز گفت: بودجه سال 93 انقباضی است و اجازه جذب نیرو نداریم و امیدواریم بتوانیم شرایط را تغییر دهیم و برای رفاه حال همکاران کارگروهی را در نظر گرفته ایم.

 

* حیات وحش ایران در معرض تهدید جدی است


رئیس سازمان محیط زیست حیات وحش ایران را در معرض تهدید جدی دانست، یادآور شد: ستادی برای مهار سلاح و شکارچیان غیر مجاز تشکیل شده که مسئله اصلی ما اسلحه و برخورد با شکارچیان غیر مجاز است و سازمان محیط زیست با همکاری دیگر سازمان وارد خواهیم شد.


دکتر ابتکار از تشکیل کارگروه منطقه ای در خصوص ریز گردها با کشور عراق خبر داد و یادآور شد: در نشست اخیر با نوری مالکی، نخست وزیر عراق در تهران لزوم ادامه طرح های مربوطه در خصوص مدیریت خاک کشور عراق در قالب همکاری های دوجانبه و منطقه ای تاکید شده است.


وی با اشاره به ایجاد ستاد زیرگردها در کشور، اظهار داشت: نقاط بحرانی ریزگردها در کشور شناسایی شده، تالاب های خشکیده و معدن های تعطیل شده جز مناطقی هستند که ایجاد زیر گرد می کنند.

ابتکار در خصوص طراحی عکس یوزپلنگ ایرانی روی پیراهن تیم ملی فوتبال، اضافه کرد: آرم پس از تایید توسط فدراسیون به فیفا ارسال شد که پس از تایید روی پیراهن تیم ملی قرار گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 324102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha