پشتیبان طرح های اشتغالزا تسهیلات دریافت می کنند

خبرگزاری شبستان: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از پرداخت تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه برای پشتیبان طرح‌های اشتغالزا در بخش کشاورزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، اصغر پرتوی، معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، صبح امروز( 26 آذر) در جلسه کار گروه توسعه بخش کشاورزی در اردبیل، اظهار داشت: این تسهیلات تا سقف یک‌هزار میلیون ریال می باشد.


وی با اشاره به استقبال خوب از پرداخت تسهیلات کشاورزی در دو سال اخیر، افزود: با پرداخت این تسهیلات برای فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی امکان و زمینه‌ای فراهم می شود که همه فعالان این بخش بتوانند نسبت به تحول واقعی در تولید محصولات اقدام کنند.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل ادامه داد: صندوق مهر امام رضا (ع) از طرح‌های مشمول به صورت اعطای تسهیلات حمایتی قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد در سال و تا سقف یک‌هزار میلیون ریال برای هر پشتیبان با معرفی سازمان جهاد کشاورزی حمایت مالی می‌کند که امیدواریم در فعال کردن این حوزه مثمرثمر باشد.


پرتوی با اشاره به مصادیق طرح‌های پشتیبان در بخش کشاورزی، بیان داشت: تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنفی مثل تعاونی‌های کشاورزی مانند ذرت‌کاران، گندم‌کاران، تعاونی زنان و شرکت‌های پشتیبانی خدمات فنی و مهندسی از جمله این مصادیق به شمار می روند که باید تسهیلات به آنها اختصاص داده شود.


این مقام مسئول، مراکز جمع‌آوری شیر را از جمله مراکزی عنوان کرد که قابلیت ساماندهی به صورت زنجیر‌ه‌های تولید را دارد.


معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: جمع‌آوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی- دامی، تولید، بسته‌بندی، توزیع، بازاریابی و فروش ورمی کمپوست می‌توانند تحت مدیریت یک پشتیبان واحد از حمایت‌های مالی صندوق مهر امام رضا(ع) بهره‌مند شوند.


پرتوی با بیان اینکه بخش کشاورزی قابلیت اشتغالزایی برای بسیاری از جوانان این مرز و بوم را دارد، خاطر نشان کرد: ساماندهی توسعه کشت گیاهان دارویی، توزیع و تامین مواد اولیه واحدهای تولید داروهای گیاهی از جمله ضروریاتی است که باید از طرح‌های پشتیبان تسهیلات دریافت کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 324274

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha