دومین یادواره شهدای هنرمند مشگین شهر برگزار شد

خبرگزاری شبستان: دومین یادواره شهدای هنرمند مشگین شهر با حضورمسئولین استانی،شهرستانی و اقشار مختلف مردم در محل تالاراندیشه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان اردبیل، عظیم دشتی رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل شامگاه امروز (28آذر)در آئین دومین یادواره شهدای هنرمند مشگین شهر،گفت : برگزاری یادواره ها و همایش ها با محوریت شهید و شهادت از آئین های خوب و حرکت ماندگار و ارزشی در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و شهدای هنرمند را باید سرسلسله شهدای آگاه و بصیر دانست که در سنگر دفاع از ارزش های ناب اسلام از جان و دل مایه گذاشتند.

وی افزود: شهدای عظیم الشأن ایران برای نهضت حضرت بقیه الله کادرسازی کردند و ازحاکمیت فرهنگ شهادت طلبی که مقدمه ای برای ظهور حضرت ولیعصر(عج) می باشد، حفظ و صیانت کرده و با ایثارگری،فداکاری واز جان گذشتگی خویش جامعه اسلامی را به اوج سرافزازی و اقتدار رساندند.
دشتی، زنده نگه داشتن یاد، نام وخاطره شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فتح قله های پیشرفت و ترقی غیرقابل انکار دانست.


وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:امروز قدرت ایران بیش از هر زمان دیگر به تقویت روحیه دینداری و ارزش آفرینی نیاز دارد که شهدای ما سرمایه های معنوی و تعالی بخش روحیه آنها هستند و بزرگترین انتظار امروز شهدا از ما تبعیت از مسیر ولایت و دور نشدن از این راه نورانی است.


در ادامه ی آئین یادواره شهدای هنرمند بسیجی مشگین شهر؛


آئین اختتامیه نخستین سوگواره داستان نویسی عاشورایی استان اردبیل برگزار شد


دبیر سوگواره داستان نویسی عاشورایی بسیج در استان اردبیل همچنین با اشاره به برگزاری نخستین سوگواره استانی داستان نویسی عاشورایی بسیج هنرمندان با عنوان "حدیث عشق"اظهارکرد:این سوگواره با اهداف تبیین مکتب حسینی به زبان داستان، به تصویر کشیده شدن ابعاد قیام حضرت سیدالشهدا(ع)، ظهور جبهه جدید ازعاشورا، ارج نهادن به ارزش های الهی به ویژه نهضت عظیم حماسه حسینی، ترویج فرهنگ کتاب عاشورایی دردو بخش عاشورا و فلسفه قیام حضرت سیدالشهدا(ع) وسبک زندگی عاشورا دردو رده سنی بالای 18 سال و پایین تر از 18 سال برگزار شد که 153 اثر توسط 60 هنرمند بسیجی استان اردبیل به دبیرخانه آن ارسال شده بود.
 

وی، تصریح کرد: تنها ادبیات داستانی عاشورایی است که می تواند مردم را با شخصیت ها، اندیشه ها، رفتارها و مبارزات کسانی که واقعه جانسوز عاشورا را خلق کردند آشنا کند .
 

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در پایان سخنان خود، یادآور شد: برگزاری چنین سوگواره هایی ‌در سطح کشور و استان، فرصت عظیمی است تا نویسندگان ما بهترین داستان ها را در حقانیت ائمه اطهار(ع) و باطل کردن ادعاهای واهی دشمنان اهل بیت(ع) بنویسند.

 

گفتنی است: در پایان آئین اختتامیه نخستین سوگواره عاشورایی بسیج هنرمندان استان اردبیل که با عنوان "حدیث عشق" برگزار شد، در رده سنی بالاتر از 18 سال ایلقار مؤذن زاده، ساناز حاجی نژاد و توران قربانی به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند که در این بخش از راضیه قربان نژاد تقدیر شد و در رده سنی کمتر از 18 سال زهرا امان زاده، پریسا فتاحی و مهدیه جهانگیری مقام های هم به ترتیب مقام اول تا سوم را به دست آوردند که در این این بخش هم از رقیه امیری خیاوی تقدیر شد.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 325208

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha