هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب گلستان با 300 غرفه برپا می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اعلام کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب گلستان از (26 دی) الی سوم بهمن سال جاری در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستاناز استان گلستان، غلامرضا منتظری، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، امروز (30 آذر) در جلسه هماهنگی هشتمین نمایشگاه بزرگ کتاب گلستان گفت: این نمایشگاه که برای هشتمین سال متوالی در استان گلستان برگزار می شود، به لحاظ کیفی و کمی نسبت به سال های قبل، رشد قابل توجهی داشته است.


وی با بیان اینکه تعداد غرفه های نمایشگاه از 250 غرفه در سال قبل به 300 غرفه افزایش خواهد یافت، افزود: در سال گذشته 400 ناشر و ارائه 35 هزار عنوان کتاب در نمایشگا ارائه شد که توانستیم این ارقام را تا حد بالایی برای امسال افزایش دهیم.


منتظری با ارائه پیشنهادی تصریح کرد: تمامی نهادها و سازمان ها با نام خود، عبارتی از سخنان رهبر و بزرگان در خصوص کتاب و کتابخوانی را انتخاب کرده و در سطح شهر نصب کنند تا موجی از فرهنگ عمومی ایجاد شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در بیان دیگر تقاضای عمومی، اظهارداشت: مدیران دستگاه های اجرایی از محل اعتبارات خود، رقمی برای پرسنل در نظر گیرند تا کتاب وارد سبد خانوارها شود.


وی با تأکید بر اینکه حوزه های مختلف مرتبط با فرهنگ کتابخوانی باید تقویت شود، تصریح کرد: در این راستا، حوزه سخت افزاری از اهمیت ویژه ای برخوردار است که با پرداختن به آن، می توانیم فضای مناسب مطالعه را افزایش دهیم.


منتظری با اشاره به اینکه از تعداد ساخت 27 باب کتابخانه ای که در دستور کار است تا کنون 4 باب آن ساخته و محقق شده است، اذعان داشت: رویکرد ما بیشتر در مناطق محروم و نیمه برخوردار است که اگر اعتبارات عمرانی به اندازه دریافت شود، رشد و پیشرفت بیشتری را خواهیم داشت.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان افزود: با افزایش نشست های مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با استانداری، می توانیم سهم استان در رشد میزان مطالعه را افزایش دهیم.


منتظری خطاب به دستگاه های مربوطه و متولیان امر درخواست کرد: در خرید کتاب های بخش کودک و نوجوان و حمایت از این بخش، نگاه ویژه ای داشته باشند.


وی در پیشنهادی عنوان کرد: همزمان با برگزاری نمایشگاه کتاب، مدیران ارشد استانی به عضویت کتابخانه های عمومی درآیند که با این اقدام، در ترغیب خانواده ها تأثیرگذار باشند.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: برگزاری یک نمایشگاه پرشور و باشکوه بدون همت جمعی میسر نمی‎شود لذا دستگاه‎های اجرایی استان نقطه امیدی هستند که با حضور فعال خود می‎توانند اتفاقات خوبی در حوزه کتاب را رقم بزنند.


پایان پیام/
 

 

کد خبر 325597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha