معضل قاچاق تهدیدی برای اشتغال و سرمایه گذاری است

خبرگزاری شبستان: فرماندار اردبیل گفت: معضل قاچاق کالا و ارز در کشور تهدیدی برای اشتغال و سرمایه گذاری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، کاظم دبیر فرماندار اردبیل عصر امروز( 3 دی ماه) در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اردبیل اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا و ارز را باید با همکاری همه مردم و دستگاه های اجرایی ذی ربط انجام دهیم چراکه هیچ ارگانی به تنهایی نمی تواند با این پدیده شوم مقابله کند.


وی با بیان اینکه معضل قاچاق تهدیدی برای اشتغال و سرمایه گذاری است، افزود: پدیده قاچاق کالا و ارز امروزه به یکی از معضلات اقتصادی و اجتماعی تبدیل شده است واگر با آن مقابله نشود به بحرانی برای نسل آینده تبدیل می شود.


دبیر شفاف سازی قوانین و مقررات در مبارزه با قاچاق کالا و ارز را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: علاوه بر این مهم کالای ساخت داخل نباید از لحاظ کیفیت پایین تر از نمونه خارجی آن باشد چراکه این امر مصرف کالای قاچاق در جامعه را افزایش خواهد داد.


فرماندار اردبیل با بیان این مطلب که برگزاری و اجرای برنامه های فرهنگی برای مقابله با مصرف کالاهای قاچاق در این استان یک ضرورت انکار ناپذیر است، عنوان کرد: سازمان تعزیرات حکومتی طی 9 ماه گذشته به 160 مورد تخلف صنفی و قاچاق کالا در کمترین زمان ممکن رسیدگی کرده و در این مورد متخلفان محکوم به پرداخت بیش از شش میلیارد ریال جریمه شدند.


این مقام مسئول از ادامه بازرسی ها و گشت های تلفیقی توسط دستگاه های نظارتی در زمینه جلوگیری از قاچاق کالا و ارز و مصرف آن خبر داد.

 

200 نانوایی دوگانه سوز در اردبیل ساماندهی شده اند


دبیر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 12 مورد گشت های تلفیقی شرکت نفت در حوزه نظارت بر عرضه سوخت، تصریح کرد: طی این گشت ها از 94 واحد که سوخت یارنه ای دریافت می کردند، یک مورد مورد به دلیل فقدان پرونده سوخت و یک واحد به دلیل غیرفعال بودن سهمیه سوخت شان قطع و پرونده آنها به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شد.


فرماندار اردبیل ادامه داد: به منظور تامین سوخت دوم مورد نیاز در ارائه خدمات عمومی تاکنون بیش از چهار میلیون و 300 لیتر نفت سفید در اختیار درخواست کنندگان مرکز استان قرار داده شده است.


دبیر با اعلام این خبرکه هیچ گونه مشکلی برای تامین سوخت دوم نانوائی ها، مرغداری ها و مراکز درمانی وجود ندارد، ابراز داشت: در حال حاضر 200 نانوایی دو گانه سوز در اردبیل ساماندهی شده اند کــه می توانند در مواقع ضروری از سوخت جایگزین استفاده کرده و نان مورد نیاز مزدم را تامین کنند.


وی در پایان سخنان خود از شهروندان اردبیل خواست علاوه بر رعایت نکات ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی، اصل صرفه جویی را رعایت کنند تا در این زمینه به مشکلی برخورد نکنیم.


پایان پیام/
 

کد خبر 326432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha