عزاداری 28 صفر عرض ارادتی به برترین فرستاده الهی است

خبرگزاری شبستان: فرماندار اردبیل با بیان اینکه آیین عزاداری 28 صفر در استان اردبیل برگزار می شود، گفت: عزاداری 28 صفر عرض ارادتی به برترین فرستاده الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، کاظم دبیر فرماندار اردبیل عصر امروز( 4 دی) در جلسه هماهنگی مراسم بزرگداشت سالروز رحلت حضرت رسول (ص) اظهار داشت: این آیین در روز 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در مسجد اعظم اردبیل از ساعت 09:30 دقیقه شروع می شود.


وی با بیان اینکه آیین عزاداری 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) باید در شأن آن حضرت برگزار شود، افزود: مراسم بزرگداشت 28 صفر مراسمی عمومی و با حضور آحاد مردم برگزار می شود و در آن مردم مؤمن و حسینی دارالارشاد اردبیل زیارت‌نامه نبی مکرم را از دور قرائت می‌کنند تا عرض ارادت خود را به ساحت نبوی اعلام کنند.


دبیر ادامه داد: علاوه بر دستگاه‌های مذهبی و فرهنگی، دستگاه‌های خدماتی و اجرایی نیز هماهنگی‌ها و برنامه ریزی های لازم برای پذیرایی و ارائه خدمات مناسب به عزاداران را یش‌بینی کرده اند.


فرماندار اردبیل با بیان این مطلب که این برنامه شامل سخنرانی، مداحی، مرثیه خوانی و قرائت زیارت‌نامه است، تصریح کرد: صدا و سیمای مرکز استان باید تمهیدات لازم برای پخش زنده سخنرانی و مراسم عزاداری را انجام دهد تا در این زمینه با مشکلی برخورد نکنیم.


این مقام مسئول با اعلام اینکه این برنامه به منظور ادای احترام به ساحت قدسی نبی مکرم اسلام در تمامی شهرستان های تابعه استان اردبیل نیز برگزار می شود، عنوان کرد: مراسم زیارت خوانی ازبعید از سال 1385 و همزمان با نامگذاری این سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال پیامبر اعظم در کانون توجه قرار گرفته است.


دبیر خاطر نشان کرد: در روز 27 صفر هم که مصادف با سالروز حماسه 9 دی است، در تمامی دستگاههای اجرایی استان زیارت ازبعید حضرت پیامبر گرامی اسلام (ص) قرائت خواهد شد تا عرض ارادتی به ساحت نبوی قرار گیرد.


فرماندار اردبیل در پایان سخنان خود بزرگداشت پیامبر گرامی اسلام و معرفی ایشان به عنوان الگوی کامل بشری، عشق و ارادت مردم استان را به خاندان عصمت و طهارت (ع) قابل تامل و ستودنی بیان کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 326816

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha