استفاده از زبان عقلانی دردولت جدید باعث رشد صعودی گردشگری کشور شده است

خبرگزاری شبستان: معاون حقوقی و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور، استفاده از زبان عقلانی در دولت تدبیر و امید را عامل توسعه و رشد صنعت گردشگری در کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، اسدالله درویش امیری، معاون حقوقی و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور، ظهر امروز(7 دی) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید اداره کل میراث فرهنگی استان یزد با بیان اینکه ما زبان تهدید نمی توان گردشگر جذب کرد، افزود: استفاده از زبان عقلانی در دولت تدبیر و امید باعث گسترش و توسعه صنعت گردشگری کشور شده است.


وی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری، وجود آثار تاریخی و تنوع در جاذبه های گردشگری کشور، گفت: در حال حاضر بیش از یک میلیون و 200 هزار اثر تاریخی در کشور وجود دارد.
 

امیری با بیان اینکه تاکنون 330هزار اثر تاریخی ثبت ملی شده است، اظهار داشت: متاسفانه تاکنون 10درصد آثار تاریخی ثبت شده در کشور تعیین حریم شده است.


وی با گلایه از خلاصه شدن بخش گردشگری در مصوبات سفرهای استانی، گفت: این در حالی است که مقام معظم رهبری و مسولان کشور تاکنون بارها بر توسعه حوزه گردشگری کشور تاکید نموده اند.


معاون حقوقی و پارلمانی سازمان میراث فرهنگی کشور ضمن تقدیر از فعالیت های صورت گرفته توسط دولت گذشته در حوزه میراث فرهنگی، افزود: در مصوبات دولت 1171 منطقه گردشگری به تصویب رسیده است که متاسفانه تاکنون 75 منطقه آن فعالل شده است.


وی با اشاره به ثبت 4900 موافقتنامه اصولی در دولت گذشته با مردم جهت گسترش سرمایه گذاری در این بخش تصریح کرد: از این بین تنها 250 نفر موفق به دریافت تسهیلات تکلیفی و یارانه ای خود از بانک ها شده اند.
 

امیری در ادامه جایگاه ویژه استان یزد را در بحث گردشگری یادآور شد و گفت: این استان دارای بافت تاریخی و بناهای ارزشمندی می باشد که نیازمند برنامه ریزی جهت نگهداری اصولی می باشد.


وی گفت: حفظ برخی از بافت تاریخی و آثار ارزشمندی که در معرض نابودی در این استان قرار گرفته باید با تعصب بالای مردم یزد حفظ شود.


در این مراسم از زحمات بهرام رضایی مدیرکل سابق میراث فرهنگی یزد تقدیر و محمد مهدی شرافت به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد معرفی شد.
 

پایان پیام/

کد خبر 327466

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha