لزوم توجه به فرهنگ کار در هر منطقه جهت ایجاد اشتغال

خبرگزاری شبستان: معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ایجاد اشتغال در هر منطقه باید فرهنگ کار در آن منطقه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، سیدعلی اکبر طاهایی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ظهر امروز (7 دی) در آیین تودیع و معارفه مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد، با اشاره فعالیت‌هایی که در مورد تبیین فرهنگ کار از منظر قران و سیره معصومین(ع) سال‌‌ها پیش صورت گرفته، گفت: در برنامه ریزی های صورت گرفته جهت ایجاد اشتغال در هر منطقه باید فرهنگ کار در آن منطقه مورد توجه قرار گیرد.


وی با اشاره به فرهنگ کار در استان یزد، افزود: همیشه از فرهنگ کار در استان یزد به عنوان الگو و مثال یاد شده است و در این استان به واقع شیعه حضرت علی(ع) زندگی می‌کند.


طاهایی اظهار داشت: مردم این دیار با کمترین آبی که از آسمان بر خاک این سرزمین می‌بارد و با خشکسالی‌های پی در پی، در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور پیش‌تاز و نمونه هستند.


وی با اشاره به حفر چاه و آبادسازی نخلستان‌ها با تلاش حضرت علی(ع)، کار کردن و عبادت کردن را دو ویژگی مردم یزد بیان کرد.


معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه هدف این وزارتخانه را بزرگ خواند و افزود: تلفیق چند وزارت‌ در یکدیگر و شکل‌گیری این وزارتخانه جامعه هدف آن را بسیار گسترده کرده است و این موضوع لزوم برنامه‌ریزی جدی و قابل اجرا از سوی مسئولان را ضرورت می‌بخشد.


وی با بیان اینکه امروزه دیگر از شاغلان این بخش‌ها به عنوان نیروی انسانی یاد نمی‌شود و آنها را سرمایه‌های انسانی می‌دانند، بیان کرد: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به کارگر و کارفرما، هر دو نگاه به یک سرمایه است در حالی‌که عده‌ای گمان می‌کنند ما نگاه تقابلی به این دو قشر داریم.


طاهایی با اشاره به فعالیت‌های مدیر کل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و تقدیر از تلاش‌های هفت ساله‌ وی، از مدیر کل جدید خواست با نگاه علمی به مدیریت به خصوص مدیریت سرمایه‌های انسانی، از ودیعه به جای مانده از مدیر قبلی به درستی استفاده کند و در جهت توسعه بیشتر این استان گام بردارد.


در این مراسم از خدمات هفت ساله امرالله فلاح‌زاده تجلیل و محمدحسین ریاحی به عنوان مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد معرفی شد.

 

پایان پیام/

 

 


 

کد خبر 327505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha