هر گونه تفکر و پدیده برای ترویج نیازمند همراه شدن با هنر  است

خبرگزاری شبستان: شاعر انقلابی یکی از کارکردهای رسانه در حوزه وقف را تغییر ذائقه واقفان دانست و گفت:هر گونه تفکر و پدیده برای ترویج نیازمند همراه شدن با هنر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمدحسین جعفریان، شاعر انقلابی و مستند ساز، عصر امروز(7 دی)در دومین همایش وقف رسانه با اشاره به اینکه هر تفکر و پدیده ای برای ترویج نیازمند همراه شدن با هنر  است، اظهار داشت: اگر امروزه تهاجم فرهنگی توانسته است در اخلاقیات و خانواده های ما رسوخ کند به دلیل همراهی و استفاده از زوایای هنر است.


وی ادامه داد: دنیای غرب برای ترویج فرهنگ نامناسب خود از سرمایه هالیوود که به نوعی از عوامل فرهنگی به حساب می آید استفاده کرده تا جایی که در مورد آخرالزمان با ساخت فیلم ها تصمیم گیری هایی داشته است.


جعفریان با بیان اینکه برای رسیدن به مفهوم وقف در جامعه می توان از بخش های مختلف هنر اعم از ادبیات، شعر، داستان، فیلم نامه استفاده کرد، ابراز داشت: می توان به شکل دستوری و بخش نامه ای نیز در رابطه با این مقوله اقدام کرد اما تجربه نشان داده که مواجه دستوری با این گونه مقولات ارزشی موفقیت آمیز نبوده است.


وی روش دیگر برای تشویق مردم به پیوستن به حوزه وقف را روشنگری رسانه ای دانست و افزود: رسانه می تواند مطلوب ترین موضوعات را در قالب هنر در جامعه ترویج دهد.


این شاعر انقلابی یکی دیگر از کارکردهای رسانه در حوزه وقف را تغییر ذائقه واقفان دانست و تاکید کرد: ما در جهانی زندگی می کنیم که ناچاریم با عوامل و تکنولوژی های جدید روبرو شویم به همین دلیل رسانه ها می توانند واقفان را با ابعاد امروزی وقف آشنا سازند.


وی کار رسانه را تشریح حفره های جدیدی معرفی کرد که می توان با کمک واقفان آن ها را پر نمود و ادامه داد: اگر در گذشته مکتب خانه و سپس مدارس و کتابخانه ها وقف می شدند امروز نیاز به وقف کتابخانه های دیجیتال و سایت های اینترنتی داریم.


جعفریان اشاره ای به تعبیر امام خمینی(ره) در رابطه با رسانه ها که آن را دانشگاه دانسته اند، داشت و تصریح کرد: متاسفانه جایگاه وقف در این دانشگاه بسیار کم است و رسانه ملی تاکنون ورود کمی به حوزه های مختلف وقف داشته است.


وی با اشاره به اینکه مطبوعاتی که صفحات و یا ستون هایی به حوزه های مختلف اختصاص می دهند می توانند ستون هایی نیز برای پرداختن به بحث وقف داشته باشند، گفت: برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه می توان از ظرفیت شبکه هایی مانند شبکه قرآن استفاده کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 327528

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha