تقدیر از واقفان شهرستان شازند

خبرگزاری شستان: به مناسبت هفته وقف در همایشی از چند تن از واقفان شهرستان شازند با اهداء لوح و هدایایی تقدیر شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام آیت الله عباسیان، در همایش روحانیون شهرستان شازند که (8 دی) به مناسبت هفته وقف برگزار شد، گفت: وقف سنتی الهی است و ترویج این سنت الهی در جامعه امری ضروری است.


وی با اشاره به اینکه همه افراد در راستای ترویج این سنت و گرایش خیرین و نیکوکاران به انجام وقف وظیفه دارند بیان کرد: روحانیون، مبلغان و ائمه جماعات نقش موثری در گسترش فرهنگ وقف در جامعه اسلامی دارند.


این مقام مسوول بیان کرد: وقف از آموزه های دین مبین اسلام است که روحانیان باید آموزه های دینی و سنت های الهی را در جامعه ترویج دهند.


حجت الاسلام عباسیان ادامه داد: وقف تأثیر به سزایی در توزیع عادلانه ثروت و فقرزدایی در جامعه دارد و با احیاء آن فاصله طبقاتی اقشار جامعه تا حدی رفع می شود.


وی با بیان اینکه این سنت حسنه و نیکو در تمام ادیان مورد توجه قرار گرفته است، ادامه داد: این امر علاوه برزندگی دنیوی، آخرت انسان را نیز تضمین می کند.


حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اینکه وقف دارای آثار فراوانی است، ادامه داد: این امر راهی برای کمک به نیازمندان جامعه و نشان از نوعدوستی و همدلی افراد جامعه بایکدیگر است.


پایان پیام/

کد خبر 327848

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha