آیین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری شبستان: اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با حضور میهمانان ویژه از سراسر کشور، مسئولان اجرایی استان اردبیل و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) در محل سالن ولایت سپاه حضرت عباس(ع)اردبیل برگزارشد.

به گزارش خبرنگار خبر گزاری شبستان در استان اردبیل، حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، شب گذشته (7دی) در آیین اختتامیه ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی اردبیل با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) که فرموده اند: حسین (ع) حرارتی است که هیچ وقت در قلبها خاموش نمی شود، گفت: اهل بیت (ع) اسماء الهی در روی زمین و به عنوان مظهر الهی محسوب می شوند که هرگز با حکما و علما قابل قیاس نیستند.


وی افزود: عالم با وجود اهل بیت و معصوم(ع) معنا و مفهوم پیدا می کند و اگر انکاری در این مورد اتفاق افتد حکم کفر را دارد.

 

 کربلا و حرم مطهر امام حسین (ع)مقدس ترین مکان استجابت دعا
 

حجت الاسلام و المسلمین ستوده، از کربلا و حرم مطهر امام حسین (ع) به عنوان مقدس ترین مکان استجابت دعا یاد کرد و اذعان داشت: یکی از اسرار ماندگاری نام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا خود عاشوراست وحماسه عاشورا عامل اصلی قیام و نهضت سید الشهدا (ع) است.


وی دومین عامل مانگاری نهضت عاشورا را تبلیغ و بیان دانست که در آن زمان خود امام حسین (ع) انجام داده بودند.


این مبلغ دینی خاطر نشان کرد: سومین علت مانگاری نهضت امام حسین (ع) نقش تکمیلی عاشورا از طرف اهل بیت (ع) می باشد و اولین مجالس و مراسم عزاداری شهدای کربلا در تاریخ توسط آن بزرگواران برپا شده است.


وی اضافه کرد: پوشش و جلوگیری از تحریف دشمنان اسلام چهارمین و آخرین عامل ماندگاری نهضت حسینی (ع) است جرا که دشمن می خواست تاریخ روز عاشورا را از تقویم تاریخ بشریت خذف کند و این حماسه عظیم برای همیشه در ذهن مردم به فراموشی سپرده شود.

 

استمرار وتداوم نهضت حماسی حسین ابن علی (ع) مهم ترین وظیفه مسلمانان است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل یاد آور شد: در حال حاضر نقش تحریفی نهضت عاشورا قابل اهمیت است و وظیفه خطیر همه ما محبان وشیعیان امام حسین (ع)استمرار و تداوم این نهضت حماسی می باشد که باید پیش از پیش به این نقش اهمیت دهیم.


گفتی است، در پایان آیین اختتامیه ششمین کنگره شعر عاشورایی استان اردبیل از 20 اثربرگزیده از بین آثار ارسالی 5 اثر به عنوان آثار برتر و10 اثر قابل تقدیر و5اثر شایسته تقدیر انتخاب شده و با اهدای تندیس، لوح سپاس و هدایایی نفیس مورد تجلیل قرار گرفتند.


شایان ذکر است: اصناف و بازاریانی که در شش روزه اول ماه محرم در برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) بیشترین نقش آفرینی را در هرچه باشکوهتر برگزار کردن این مراسم ایفا کرده بودند با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شدند.


همچنین اضافه می شود: از کتاب غم کاروانی که با محوریت برگزیده اشعار کنگره های قبلی به چاپ رسیده بود رونمایی شده و به عنوان هدیه فرهنگی و یادبود ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی به مدعوین و میهمانان این کنگره عظیم و معنوی اهدا شد.


پایان پیام/

 

کد خبر 327621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha