حماسه 9 دی، دفاعی فرا جناحی از هویت نظام بود

خبرگزاری شبستان: استاندار هرمزگان با بیان اینکه حماسه 9 دی، به معنی دفاع از هیچ حزب، گروه و جناحی نبود گفت: در این روز مردم ثابت کردند از آرمان های نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه در هر شرایطی دفاع می کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از هرمزگان، جاسم جادری با اشاره به اینکه حماسه 9 دی پیام و نکات مهمی را درون خود دارد اظهار داشت: اولین پیام این حماسه که مهمترین آن نیز محسوب می شود دفاع فراجناحی مردم از هویت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه بود.
 

وی اضافه کرد: این حرکت ناشی از شعور و آگاهی ملت بوده که در پاسخ به ندای رهبری صورت گرفت و به همین دلیل به روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نام نهاده شد.
 

وی گفت: در نهم دی ماه، پلاکارد و پارچه نوشته ای با زیرنویس یک گروه خاص برای خودنمایی دیده نمی شد و این نشانگر حضور خالص مردم بدون هیچ چشم داشتی بود.
 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه در روزهایی همچون 22 بهمن و روز قدس جهت شرکت همه اقشار در این راهپیمایی ها تعطیل رسمی اعلام شده است بیان داشت: اما در حماسه 9 دی ماه 1388 با وجود اینکه بسیاری از ادارات و شرکتها باز بودند جمعیت با شکوهی در این راهپیمایی شرکت کرده و حماسه ساز شدند.
 

جادری یادآورشد: این حماسه محصول تبلیغات صدا و سیما و رسانه های دولتی نبود و مردم نشان دادند که از دستگاه های اطلاع رسانی و تبلیغاتی نیز جلوتر هستند.
 

وی تاکید کرد: 9 دی ماه نشان داد که مردم "اصل انقلاب اسلامی” را با "اصل ولایت فقیه” ممزوج می دانند و توهین به نمادهای عاشورایی و اصل ولایت فقیه را هرگز نمی پذیرند.
 

وی ضمن ابراز تبریک این روز به ملت سلحشور استان هرمزگان و کشور، حماسه 9 دی را به عنوان نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردمی دانست که تا پای جان برای حفظ اصول اسلام و آرمان‌های انقلاب ایستاده اند و با صدای رسا اعلام کردند که اگر دشمن در برابر دین آنها بایستد در برابرتمام دنیای آنها خواهند ایستاد.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 327805

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha