راه اندازی کتابخانه های مساجد، زمینه آشتی جوانان با مساجد است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز یکی از زمینه های آشتی نسل جوان با مساجد را راه اندازی کتابخانه ها عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در البرز؛ موسی حسینی کاشانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز گفت: مساجد مهمترین پایگاه های فرهنگی کشور هستند و نقش به سزایی در خنثی نمودن هجمه های فرهنگی دشمنان در عرصه های مختلف جنگ نرم دارند .


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز تصریح کرد: اجرای برنامه های متنوع فرهنگی در مساجد می تواند انگیزه و علاقه حضور اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را در این پایگاه های فرهنگی افزایش دهد .
 

حسینی کاشانی با بیان این مطلب که در گذشته مساجد کارکردهای متنوعی داشت و مردم تقریبا برای یافتن راه و کار در هر موضوعی اعم ازمسائل سیاسی ،اجتماعی ،اقتصادی ،فرهنگی و... در مساجد حضور می یافتند، توضیح داد: متاسفانه طی چند سال اخیر این کاردکردها تا حدودی کم رنگ شده است و مردم بیشتر برای به جای آوردن اعمال عبادی در مساجد جمع می شوند .


به گفته این مسئول،  راه اندازی کتابخانه در مساجد یکی از راه هایی است که می تواند زمینه آشتی نسل جوان با مساجد را فراهم کند .
 

کاشانی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز عنوان کرد: کتابخانه های مساجد باید با فراهم آورن منابع به روز و متناسب با نیازهای گروه های مختلف مردم شرایط حضور مستمر آنان در مساجد را فراهم کنند .


وی خاطر نشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز نگاه ویژه ای به کانون های فرهنگی ،هنری مساجد دارد وسعی دارد در کوتاه ترین زمان ممکن شرایط افزایش کمی و کیفیت امکانات این کانون ها را متناسب با توان مادی و معنوی خود فراهم آورد .


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در پایان اظهار داشت: کتابخانه های مساجد استان می توانند با مراجعه به مخزن کتاب اداره کل ارشاد نسبت به دریافت کتاب های مورد نظر خود اقدام کنند، همچنین افزایش منابع کتابخانه ای در مساجد، زمینه حضور بیشتر جوانان در این مکان های فرهنگی افزایش می یابد .

 

پایان پیام/

کد خبر 327947

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha