تاسیس دو کتابخانه در بی بی حکیمه (س) و امامزاده مختار (ع)

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف وامور خیریه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دو کتابخانه در امامزادگان بی بی حکیمه (س) و امامزاده مختار (ع) تاسیس می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عصر امروز (5شهریور) در دیدار سرپرست کتابخانه های عمومی این استان، گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

موسوی اعظم افزود: 18بقاع شاخص از امامزادگان در استان وجود دارد که با دعوت از هیئت امناء این امامزادگان و در صورت تهیه فضا در این بقاع متبرکه، کتابخانه های با مشارکت کتابخانه های عمومی استان راه اندازی می شود.

وی در ادامه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی در رشد معنوی انسان اشاره و تصریح کرد: کتابخانه در دو بقاع متبرکه امامزاده بی بی حکیمه (س) در گچساران و امامزاده مختار(ع) در یاسوج بسیار ضروری است.

وی اظهار داشت: این دو امامزاده سالانه محل مراجعه خیل عظیمی از زائرین است که به منظور پربار کردن ساعات حضور زائرین در این مکان های مقدس و در راستای افزایش سرانه مطالعه در بین زائرین، راه اندازی کتابخانه بسیار ضروری است.

موسوی اعظم گفت: این امر مهم می تواند با ایجاد فرصت مطالعه برای زائران و مراجعه‌کنندگان کمک شایانی به ارتقای فرهنگ و دانش جامعه داشته باشد.

در دیدار سرپرست کتابخانه های عمومی با مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تاسیس کتابخانه در بقاع متبرکه و امامزاده ها مصوب شد.

پایان پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 397237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha