استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیاز ضروری کشور است

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: استفاده از ظرفیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد نیاز ضروری کشور برای رسیدن به توسعه پایدار است.

مجید خدابخش، استاندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل، با بیان اینکه باید از ظرفیت های غیر دولتی برای رسیدن به توسعه استفاده کنیم، اظهار داشت: ظرفیت های مالی و غیر بودجه ای فراوانی در کشور وجود دارد که لازم است از آنها بهره مند شویم.


وی، با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی باید خیرخواه و خیراندیش باشند، افزود: ما وظیفه و مسئولیت سنگینی در برابر ملت و شهدا داریم و باید نهایت تلاش خود را برای رفاه هر چه بیشتر مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان بیکار انجام دهیم.


خدابخش، با اعلام اینکه بودجه استان اردبیل 194 هزار میلیارد تومان است، ادامه داد: از این مقدار 145 هزار میلیارد تومان اعتبار هزینه ای و بقیه اعتبارات عمرانی و تملک دارایی است که 3/7 درصد بودجه عمرانی ما کاهش یافته است که در این راستا استفاده از ظرفیت بخش خصوصی ضرورت انکار ناپذیر است.


استاندار اردبیل، با یادآوری قانون توسعه 5 ساله و اینکه نرخ رشد سالانه باید 8 درصد تحقق یابد، اضافه کرد: در سال اول اجرای این قانون در استان اردبیل تنها 3 درصد رشد، در سال گذشته نرخ 8/5 منفی، در سال جاری و سال های 1393 و 94 علاوه بر اینکه باید نرخ رشد 8 درصد سالانه تحقق یابد، عقب ماندگی سال های قبل نیز باید جبران شود.


این مقام مسئول، استفاده از اوراق مشارکت، بازار سرمایه و ظرفیت بانک توسعه اسلامی را در تکمیل پروژه ها مهم ارزیابی کرد و گفت: برای توسعه استان اردبیل هیچ محدودیتی وجود ندارد و باید همه ظرفیت ها در یک راستا به خدمت گرفته شود.


خدابخش، با بیان اینکه ما مدیران دستگاه های اجرایی تا سال گذشته مدیران هزینه ای بوده ایم، خاطر نشان کرد: در زمان حاضر باید این نگاه اصلاح شود و تغییر نگرش مدیران در کنار استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سازمان های مردم نهاد راه رسیدن به توسعه را بیش از پیش هموار می کند.


استاندار اردبیل، با تاکید بر اینکه باید برای آموزش نیروی انسانی انرژی و اعتبار بسیاری صرف کنیم، تصریح کرد: آموزش نیروی انسانی از جمله کارهای زیربنای برای رسیدن به توسعه است چرا که نیروی انسانی زبده و کارآزموده توسعه پایدار را رقم می زند.


خدابخش، در پایان سخنان خود توازن منطقه ای را در کشور یادآور شد و گفت: مدیران دستگاه های اجرایی استان برای استفاده از اعتبارات فاینانس چین باید تعریف پروژه کند بطوری که اگر 15 درصد اعتبار مورد نیاز برای پروژه ای از سوی دولت تخصیص یابد 85 درصد بقیه اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه از چین پرداخت می شود و این مهم در حوزه های راه و شهرسازی، راه آهن، آبیاری و شبکه فاضلاب قابل استفاده است.

 

پایان پیام/

 


 

کد خبر 332040

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha