راه اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر یک نیاز اساسی برای هنرمندان است

خبرگزاری شبستان:رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ارتقای جایگاه انجمن هنرهای نمایشی استان برنامه پنج ساله تنظیم شده است، گفت: راه اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر نیازاساسی هنرمندان استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، حسین عباس زاده، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی، امروز ظهر (24  دی) در مراسم معارفه رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان که در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان برگزار شد، اظهار داشت: تلاش می کنیم تا با استفاده از تمامی ظرفیت هنری استان جایگاه هنرهای نمایشی استان ارتقاء پیدا کند.


وی با اشاره به موانع پیشرو انجمن هنرهای نمایشی استان، افزود: یکی از این مشکلات کمبود اعتبارات است که البته تلاش می کنیم تا با نگاه استانی از تبعیض بین شهرستان ها پرهیز شود.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی، عدم امنیت کاری برای هنرمندان را یکی دیگر از چالش های پیش رو این انجمن ذکر کرد و افزود: در توزیع اعتبارات، توسعه و تجهیز امکانات با کمبودهایی مواجه هستیم.


عباس زاده عدم وجود کتابخانه تخصصی تئاتر، نمایشگاه تخصصی تئاتر، عدم معرفی فعالیت های هنرمندان و نبود ساختار اداری و مکاتبات اداری را از دیگر موانع پیش روی انجمن برشمرد.


وی با بیان اینکه برای بهبود کمی و کیفی فعالیت های انجمن هنرهای نمایشی برنامه های بلند مدت پنج ساله در نظر گرفتیم، بیان داشت: این برنامه در محورهای پژوهش، آموزش و تولید هستند.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با اشاره به برنامه های حوزه پژوهش، افزود: پزوهش از تمامی طرح های دانشجویی، فعال سازی کانون های تئاتر دانشجویی و بهره گیری از منابع غنی ادبی استان از مهمترین برنامه های این حوزه است.


وی با اشاره به برنامه های انجمن در حوزه آموزش و تولید، خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های آموزش تخصصی تئاتر، نشست تخصصی و حضور قدرتمند در جشنواره های استانی، منطقه ای و تئاتر فجر از برنامه های انجمن در این راستا است.


رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان جنوبی با بیان اینکه برای ارتقای جایگاه انجمن هنرهای نمایشی استان برنامه پنج ساله تنظیم شده است، گفت: راه اندازی کتابخانه تخصصی تئاتر به عنوان یک نیاز اساسی در دستور کار این انجمن قرار دارد.

 

پایان پیام/

کد خبر 332893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha