تأمین منابع برای ایفای تعهدات تأمین‌اجتماعی تا پایان سال انجام شده است

خبرگزاری شبستان:معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: از ابتدای سال 92 تاکنون برای انجام تعهدات سازمان حدود 3 هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری‌ها به سازمان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، نجات امینی در جلسه مشترک هیأت‌مدیره و شورای معاونین این سازمان که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، پیگیری واگذاری سهام شرکت‌های سودآور به تأمین‌اجتماعی را از مهمترین راهبرد سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد.


وی با بیان اینکه ارزش شرکت‌های واگذار شده به تأمین‌اجتماعی از سال‌های 88 تا 90 بیش از 15 هزار میلیارد تومان است، افزود: بسیاری از سهام واگذار شده طی سنوات گذشته سهام باارزش و نقدپذیر هستند.


نجات امینی ادامه داد: برای دریافت این سهام نیازمند حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستیم و پیشنهاد می‌کنیم که درصورت لزوم این موضوع در دستور کار هیأت‌وزیران نیز قرار گیرد.


استفاده از ظرفیت استان‌ها برای ارتباط نمایندگان
همچنین معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تأمین‌اجتماعی برقراری ارتباط مناسب با مجلس شورای‌اسلامی را از برنامه‌های اصلی این سازمان دانست و گفت:‌ در این رابطه از ظرفیت استان‌ها نیز به نحو مطلوب استفاده می‌کنیم.
عبدالرحمن تاج‌الدین، کاهش تعامل صحیح و سازنده با مجلس شورای‌اسلامی در سال‌های گذشته را زیان بار دانست و ادامه داد: ارتباط سازمان تأمین‌اجتماعی با مجلس شورای‌اسلامی حداقلی و نامناسب بود و احیاء ارتباط با مجلس شورای‌اسلامی به طور جدی در معاونت حقوقی و امور مجلس این سازمان دنبال می‌شود.
وی ارتباط با دیوان عالی کشور را از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین‌اجتماعی برشمرد و افزود: ملاقات با مقامات قضائی به منظور هماهنگی بیشتر در رابطه با مسائل حقوقی سازمان از جمله اهدافی است که برای ارتقاء عملکرد سازمان تأمین‌اجتماعی دنبال می‌شوند.
تاج‌الدین، مکانیزه شدن نظام حقوقی تأمین‌اجتماعی را از دیگر برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: با این اقدام شاهد ارتقاء کارآمدی حوزه حقوقی سازمان تأمین‌اجتماعی خواهیم بود.


اصلاح آیین‌نامه‌های استخدامی و معاملاتی
معاون اداری و مالی سازمان تأمین‌اجتماعی در این جلسه اصلاح ساختار این سازمان را برای ارتقاء عملکرد آن ضروری دانست و افزود: پرهیز ستاد تأمین‌اجتماعی از امور تصدی‌گری و سپردن امور به سامانه‌های نرم‌افزاری و صف به صورت جدی در سازمان دنبال می‌شود.
دکتر رضا راعی مدیریت ریسک و مدیریت دارایی را دیگر استراتژی‌های حوزه اداری و مالی تأمین‌اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: با انجام این تغییر شاهد تحول جدی در خدمت‌رسانی و ارتقاء عملکرد قابل‌توجه سازمان خواهیم بود.
وی مدیریت جریان نقدینگی را از دیگر مسائل موردنیاز در تأمین‌اجتماعی برشمرد و گفت: برای تحقق این موضوع ارتباط بین حوزه فنی و درآمد و اداری مالی باید مورد توجه قرار گیرد.


تأمین‌اجتماعی باید با شاخص‌های بیمه‌ای فعالیت کند
مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور استان‌های سازمان تأمین‌اجتماعی نیز با بیان اینکه شاخص‌های فعالیت این سازمان، شاخص‌های بیمه‌ای هستند، گفت: تصمیم‌گیری درمورد تأمین‌اجتماعی نیز باید باتوجه به این اصل انجام شود چرا که تأمین‌اجتماعی سازمانی بیمه‌ای است، نه حمایتی.
رضا امینی در ادامه، توجه ویژه به سازمان تأمین‌اجتماعی و درنظر گرفتن گسترش فعالیت این سازمان را خواستار شد.
وی با بیان اینکه تأمین‌اجتماعی نسبت به سایر حوزه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گستردگی بیشتری دارد، افزود: فعالیت مطلوب این سازمان با حمایت ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امکان‌پذیر خواهد بود.

 پایان پیام/

کد خبر 333286

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha