کشف فعالیت‌های ضد تروریستی در آمریکا به کمک مسلمانان

خبرگزاری شبستان: دادستان کل و مدیر مرکز ملی ضد تروریسم در جلسه کمیته امنیت داخلی آمریکا گواهی دادند که بسیاری از سرنخ‌ها برای کشف فعالیت‌های ضد تروریستی در آمریکا توسط مسلمانان به آنها رسیده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، متن زیر برگرفته از کتاب "اسلام هراسی در غرب" اثر محمد رضا دهشیری مرور می شود:
 

تدوین و تنظیم نقشه خطر شریعت در آمریکا
لجاجت و دشمنی دیوید یروشالمی (بنیان گذار اتاق فکری با نام "انجمن آمریکایی برای موجودیت ملی") با قانون شریعت به سال 2007 برمی گردد که در آن انجمن آمریکایی ها برای موجودیت ملی، نقشه ای با نام "نقشه شریعت در آمریکا برای شناخت دشمن" تدوین کردند و فعالیتی با همین نام برای تعیین نوع شریعت و چگونگی پیروی از آن در موسسه های مذهبی آمریکایی در نقاط گوناگون این کشور به راه انداختند. مدیر این برنامه دیوید گوباتس بود که در نگارش کتاب "مافیای مسلمانان: ورود به دنیای پنهان توطئه اسلامی سازی آمریکایی" همیاری داشته است.
بیانیه مطبوعاتی منتشر شده این گروه می گوید که این پروژه تلاش می کند تا پیروی از قانون شریعت را به عنوان جرمی کیفری در ایالات متحده آمریکا مطرح کرده که هدف آن سرنگون کردن آمریکا است. در همان سال یروشالمی لایحه ای را به مجلس آمریکا پیشنهاد کرد که بر اساس آن پیروی از شریعت، جرمی حتمی به شمار می رفت که می توانست 20 سال زندان در پی داشته باشد و همچنین ادعا کرد که اسلام مسلمانان را وادار می کند تا به طور فعال یا منفعل جمهوری آمریکا را که بر مبنای قانون اساسی شکل گرفته است با سیستم سیاسی دیگری بر اساس شریعت جایگزین کنند.
در همان سال یروشالمی قالب اصلی حرکت ضدشریعت خود را در قالب این لایحه آغاز کرد و جنبشی به نام "قوانینی برای دادگاه های آمریکایی به نمایندگی از اتحادیه سیاست گذاری دولتی آمریکا" تشکیل داد. این اتحادیه سازمانی از جناح راست است که گروهی غیرانتفاعی از آن حمایت مالی می کند و مدعی است یکی از بزرگترین تهدیدهای وارد بر ارزش ها و آزادی های آمریکایی از قوانین خارجی و براهین حقوقی خارجی ناشی می شود که از جمله آنها می توان به قانون شریعت اسلامی اشاره کرد. بر اساس گفته اتحادیه سیاست گذاری دولتی آمریکا (APPA) این قانون شریعت در حال رخنه به سیستم دادگاه های آمریکا است.
یروشالمی در همان هنگام به همکاری خود با دیگر اعضای شبکه اسلام هراسی برای معرفی این لایحه در سراسر کشور ادامه می داد. کانون وکلای آمریکا نیز از پروژه ضد شریعت یروشالمی حمایت و ادعا کرد که بسیاری از وکلا و قانونگذاران خامی برنامه ضد شریعت در دیگر ایالت های آمریکا نیز الگوهای طراحی شده اتحادیه سیاست گذاری دولتی آمریکا پیروی می کنند. بسیاری از این لایحه ها با زبان و ساختاری کاملا مشابه با لایحه های یروشالمی تنظیم شده است.
حتی می توانیم به طور مستند ادعا کنیم که برخی از مواد و تبصره های موجود در لایحه های ضد شریعت در آلاسکا، کارولینای جنوبی و تگزاس به طور مستقیم از الگوی یروشالمی کپی برداری شده و در این متون قرار گرفته اند.
 

افزایش تهدید شریعت در مساجد آمریکایی
در سال 2011 یروشالمی توجه خود را به بحث افزایش تهدید شریعت در مساجد آمریکایی معطوف کرد تا دیگر تلاش های خود را برای تصویب لایحه های ضد اسلامی در سطح ایالتی تقویت کند. در ماه ژوئن در گزارشی با نام "شریعت و خشونت در مساجد آمریکایی" ادعا کرد بیش از 80 درصد مساجد آمریکایی متونی را منتشر می کنند که از خشونت حمایت و به آن توجه می کنند. این گزارش در ژوئن 2011 در فصلنامه اتاق فکر خاورمیانه که زیر نظر دانیل پاییز است، منتشر شد.
بلافاصله پس از آن مرکز اتاق فکر گافنی CSP یافته های این گزارش را تایید و آن را در یکی از ستون های روزنامه واشنگتن تایمز منتشر و ادعا کرد که این گزارش می تواند به روشنی جای پای جهادی ها را در سراسر کشور آمریکا به نمایش بگذارد. گافنی از این گزارش به عنوان سند ازدیاد جهان در مساجد آمریکایی نام برد.
حال این که گزارشی مفصل با نام "درس های ضد ترور از مسلمانان آمریکایی" که دو استاد دانشگاه با نام "دیوید شانتسر" و "چارلز کورتسمن" در مدت دو سال تهیه کرده اند، درست نقطه مقابل گزارش کافی هستند و ادعا می کنند که مساجد معاصر در آمریکا توان بازدارندگی را در برابر تروریسم و اسلام خشونت بار داشته اند.

همچنین ادعای تاثیر مساجد در گسترش خشونت در آمریکا از سوی بسیاری از کارشناسان حوزه فعالیت های انتظامی و کارشناسان ضد تروریسم مانند "رابرت مولر" مدیر FBI رد شده است.
دادستان کل آمریکا "اریک هولدر" و مدیر مرکز ملی ضد تروریسم "مایکل لایتر" هم در جلسه کمیته امنیت داخلی آمریکا گواهی دادند که بسیاری از سرنخ هایی که ما برای کشف فعالیت های ضد تروریستی در آمریکا داشته ایم از سوی مسلمانان به ما رسیده است.
پایان پیام/
 

کد خبر 334855

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha