افزایش 95 درصدی خیرین زنجانی در بحث ازدواج

خبرگزاری شبستان: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با اشاره به افزایش 95 درصدی کمک‌های خیرین و نیکوکاران در بحث ازدواج، از اهدای 576 کمک هزینه به مددجویان این نهاد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، کمال حسنی اظهار کرد: تحکیم بنیان خانواده با ارائه تسهیلات ازدواج به فرزندان جوان زیرپوشش کمیته امداد از جمله حمایت‌هایی است که کمیته امداد به منظور ترویج فرهنگ ازدواج در بین جامعه هدف انجام می‌دهد.

 

وی با ارائه گزارشی از تعداد مددجویانی که با حمایت‌های کمیته امداد زمینه ازدواج آنها فراهم شده و راهی خانه بخت شده‌اند، اذعان داشت: طی سال جاری نیز با هزینه 7 میلیارد و 523 میلیون ریال زمینه ازدواج 975 زوج شامل ازدواج مجدد بانوان و جوانان خانواده های نیازمند فراهم شده است.

 

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه 4 میلیارد و 219 میلیون ریال از میزان اعتبار اعلام شده از محل کمک‌های خیرین و نیکوکاران تامین شده است، اضافه کرد: خوشبختانه میزان مشارکت خیرین در امر ازدواج مددجویی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 95 درصد افزایش یافته است.

 

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 737 زوج جوان نیز در نوبت دریافت خدمات در بحث کمک هزینه ازدواج هستند، بیان داشت: امیدواریم همچون گذشته با همکاری و همراهی خیرین زمینه ازدواج این تعداد مددجو نیز فراهم شود.

 

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، وی در ادامه تعداد دختران بازمانده از ازدواج زیر پوشش این نهاد را 4 هزار و 307 نفر اعلام کرد و گفت: این مددجویان در مقطع سنی بالای 25 سال بوده و بیش از 2 هزار و 130 نفر از آنها در روستاها ساکن هستند.

 

حسنی در پایان به برنامه‌های کمیته امداد استان در جهت کاهش تجردگرایی و گسترش فرهنگ ازدواج با اجرای برنامه‌های آموزشی در این زمینه اشاره داشت و تصریح کرد: این نهاد در راستای گسترش این سنت حسنه علاوه بر ارائه حمایت های مالی با همکاری نهادهای فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های فرهنگی و آموزشی خود را به گروه هدف ارائه می دهد.


پایان پیام/

کد خبر 334886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha