استان مرکزی همواره در کمک رسانی و بازسازی عتبات عالیات پیشگام بوده است

خبرگزاری شبستان: رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: استان مرکزی همواره در کمک رسانی و بازسازی عتبات عالیات پیشگام بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور (2 بهمن) در آیین رونمایی از ضریح ابراهیم مجاب(ع) در اراک ضمن تقدیر از مردم شریف و مومن این استان گفت: ساخت ضریح ابراهیم مجاب در استان مرکزی حرکتی مقدس است که مردم استان هدیه ای معنوی را تقدیم به مقدسترین مکان کردند.


وی افزود: این توفیقی است که در بین 30 استان کشور نصیب مردم ولایتمدار و عاشقان اهل بیت(ع) در استان مرکزی شده است.


این مقام مسئول ادامه داد: بیش از 10 سال است که مردم ایران اسلامی حرکت جدیدی را در بازسازی عتبات عالیات آغاز کردند که این امر با راهنمایی های رهبر انقلاب و بزرگان دینی  در کشور عراق با موفقیت های خوبی همراه بوده است.


پلارک ادامه داد: در این 10 سال مردم ایران توانستند در سه دور کار های ارزشمندی را انجام دهند که دوره اول فعالیت ها در زمینه بازسازی حرم ها و صحن های مطهر بود که با موفقیت به پایان رسید.

 

وی با اشاره به اینکه  مردم ایران با کمک های نقدی و غیر نقدی خود موفق شدند یک دور کامل همه حرم های موجود در عراق را نوسازی و بازسازی کنند، ادامه داد: در این دوره ضریح های مطهر امام های مدفون در عراق را که از قدمت بالایی برخوردار بوده و فرسوده بودند تعویض کردیم.


رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور بیان کرد: ساخت ضریح حضرت امام حسین(ع) در شهر قم، ضریح مسلم ابن عقیل در تهران، ابراهیم مجاب در اراک، حبیب ابن مظاهر در البرز انجام شده که با انتقال و نصب ضریح ابراهیم مجاب و حبیب ابن مظاهر ضریح های مطهر از لحاظ فیزیکی کاملا نوسازی می شوند.


این مقام مسئول بازسازی حرم مطهر امامین عسگرین و امام جواد را از دیگر اقدام انجام شده در این بخش دانست و ادامه داد: گنبد ها طلاکاری شده و داخل نیز سنگ کاری و آینه کاری شده است.

 

پلارک بیان کرد: گام بعدی رفع نیازهای آنی و ضروری بوده که در این راستا ساخت بیمارستان، مجتمع خدماتی، رفاهی و توسعه حرم ها و الحاق مسجد کنار حرمین جوادین به صحن حرم و ساخت رواق ها در اطراف حرم از این جمله بوده است.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه که به عنوان اساس و کار بزرگ در این راستا انجام شده طرح توسعه حرم هاست که در چهار شهر کربلا، کاظمین، سامرا و نجف توسعه حرم ها مصوب شده و در حال انجام است.

 

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیتات کشور بیان کرد: آنچه در این مرقدهای شریف انجام می شود به برکت ائمه اطهار(ع) و گام های خیر مردم مسلمان و پیرو اهل بیت ایران اسلامی است که امید است بیش از پیش این گام های موثر تقویت شود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 335174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha