ظرفیت های بومی و محلی در تدوین برنامه های فرهنگی مدنظر قرار گیرد

خبرگزاری شبستان: فرماندار سنندج از همه دستگاه های متولی امور فرهنگی این شهرستان خواست که در تدوین برنامه های این حوزه ظرفیت های بومی و محلی را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از سنندج، ولی الله میرزایی اصل، فرماندار سنندج، ظهر امروز ( 5 بهمن) در پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان سنندج اظهار داشت: شناسایی معضلات اجتماعی و برنامه ریزی برای رفع این معضلات از جمله مأموریت های شورای فرهنگ عمومی است.


وی افزود: باید مسئولان دستگاه های اجرایی عضو این شورا به جای رفع تکلیف و گزارش دهی مبحث اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و آموزش را در اولویت کاری خویش قرار داده و با استفاده از ظرفیت های بومی و محلی نسبت به تدوین برنامه های فرهنگی اقدام کنند.


فرماندار سنندج همچنین بر انسجام هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی این شهرستان در برگزاری سلسله جشن های ویژه ایام مبارک دهه فجر اشاره کرد و افزود: برپایی هرچه باشکوه تر این مراسمات و پررنگ کردن نقش تشکل های مردمی و سازمان های مردم نهاد از جمله اموری است که باید مدیران دستگاه های اجرایی آن را مدنظر قرار دهند.


میرزایی اصل، بر توسعه فعالیت های فرهنگی با تکیه بر آموزش و پرورش و نهادینه کردن مبانی فرهنگی در بین کودکان و نوجوانان در سطح شهرستان سنندج تأکید کرد و افزود: باید با محوریت قرار دادن جامعه هدف خردسالان و کودکان زمینه را برای تحول فرهنگی و نهادینه کردن مبانی هویت بخش در جامعه فراهم کنیم.


وی بر برنامه محور شدن جلسات شورای فرهنگ عمومی و انسجام بخشی به این جلسات تأکید کرد و از دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان خواست که این مهم را مدنظر قرار دهد.


پایان پیام/
 

کد خبر 335874

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha