کانون فرهنگی باب الحوائج میزبان چهارمین نشست طرح رسم زندگی دراستان یزد

خبرگزاری شبستان: چهارمین نشست طرح رسم زندگی به میزبانی کانون فرهنگی هنری باب الحوائج برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، روز گذشته و به میزبانی کانون فرهنگی و هنری باب الحوائج چهارمین نشست طرح رسم زندگی برگزار شد.


سید رضا آبائی، مشاور برتر خانواده و استاد حوزه و دانشگاه در این نشست با بیان اینکه انسان پرده نیکی می باشد افزود:جوانان باید آستانه صبر خود را بالا ببرند تا بتوانند مشکلات موجود در زندگی را به آسانی حل کنند.


وی قهر را سم مهلک زندگی جوانان دانست و گفت:جوانان باید با حوصله، صبر و پرهیز از لجبازی های بچه گانه از این سم مهلک دوری نمایند تا زندگی خوب و خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند.


آبائی با اشاره به مشکلات موجود در زندگی، اظهار داشت: زوج های جوان باید در پستی ها و بلندی های زندگی پشتیبان یکدیگر باشند و با حوصله مشکلات را حل کنند.


وی ظهور بلوغ زودرس در جوانان را یادآور شد و گفت: ازدواج خوب دارای ویژگی های می باشد که مهمترین این ویژگی ها آگاهانه، آسان، بهنگام و پایدار بودن می باشد.


این مشاور خانواده ازدواج را عامل تکمیل انسانیت دانست و افزود: مشکل امروز جامعه ما این است که دختران و پسران جوان به دلایل واهی مانند ادامه تحصیل،مشکلات اقتصادی،نداشتن امکانات زندگی و ... از ازدواج دوری می نمایند.


وی با اشاره به نقش ویژه والدین در ازدواج جوانان، گفت: توقعات باید معقول باشد و پدر و مادربا راهنمایی های خود باید جوانان را در انتخاب همسر یاری نمایند.


آبائی، ازدواج نیمه مستقل را کلید حل مشکلات ازدواج در وضع فعلی دانست و افزود:در این نوع ازدواج خانواده ها از فرزندان خود حمایت می کنند.


وی ازدواج را زمینه تحرک جوان دانست و گفت:خداوند در قرآن کریم تنها را حفظ دامن جوانان از گناه و معصیت را ازدواج بیان نموده است.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه تاخیر در ازدواج مشکلات زیادی را برای جامعه ایجاد می کند، اظهار داشت: این وسوسه شیطان است که تاخیر در ازدواج را در ذهن جوانان و والدین به بهانه های مختلف قرار داده است.

 

پایان پیام/

کد خبر 336425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha