احداث مسجد از محل درآمدهای زکات در چالدران

خبرگزاری شبستان: مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران، از احداث 8 باب مسجد از محل درآمدهای زکات در شهرستان چالدران خبر داد.

ولی حسین زاده، مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران، در گفتگو با خبرنگار شبستان با اعلام این خبر گفت: زکات یکی از واجبات مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و در منابع دینی مانند کتاب و سنت در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته و یکی‏از پنج ستون دین اسلام به شمار می‏رود.


وی با اشاره به اینکه از درآمدهای حاصل از زکات می توان در مسیر نهادینه کردن اسلام و سنت محمدی گام برداشت، تصریح کرد: ساخت مسجد نیز یکی از کارهایی قابل اجرا از محل همین درآمد است که خوشبختانه شهرستان چالدران امار خوبی را به خود اختصاص داده است که نشانه توجه مردم به اصول دین است.


این مسئول ادامه داد: برای احداث این تعداد مسجد 80 میلیون ریال از محل اعتبارات تشویقی استانداری آذربایجان غربی و 250 میلیون ریال نیز از درآمدهای زکات این شهرستان هزینه شده است که پیش بینی می شود در طول سال آینده مورد بهره برداری قرار گیرند.


حسین زاده افزود: با استناد به روایات موجود معتبر از ائمه معصومین(ع) زکات اموال موجب بیمه شدن ثروت آدمی است، همان گونه که زکات فطره نیز بیمه جان و عمر انسان بوده و از ضروریات دین اسلام به شمار می‏رود و اگر کسی عالماً و عامداً آن‎را انکار کند در صف کافران قرار می‏گیرد.


وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 120 نفر به عنوان عامل زکات و 20 نفر دیگر نیز به عنوان مبلغ زکات برای ترویج این امر در چالدران فعالیت مستمر دارند.


مسئول کمیته امداد امام خمینی(ره) چالدران گفت: مسئله زکات از نظر قرآن و اسلام در آن حد از اهمیت است که در قرآن کریم عموماً هر جا دستور به نماز آمده بدنبال آن دستور پرداخت زکات نیز ذکر شده است و نهادینه کردن فرهنگ پرداخت زکات در جامعه امروزی گره از بسیاری مشکلات می گشاید.


گفتنی است، میزان زکات جمع آوری شده در این شهرستان در مقایسه با سال گذشته سه برابر رشد داشته است و پیش بینی می شود با این روند میزان زکات جمع آوری شده تا پایان امسال به یک میلیارد و 500 میلیون ریال نیز افزایش یابد.


پایان پیام/
 

کد خبر 336472

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha