فرهنگ سازی نسبت به دقت در خرید و فروش املاک ضروری است

خبرگزاری شبستان: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل، از برخورد جدی دستگاه قضایی با سود جویان و فرصت طلبان خبر داد و گفت: فرهنگ سازی نسبت به دقت در خرید و فروش املاک ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، مرتضی بیرام زاده، دادستان عمومی وانقلاب اردبیل، صبح امروز (8 بهمن) در جلسه ای که با حضور رئیس اتحادیه مشاورین املاک و مدیران عامل شرکت های تعاونی مسکن تشکیل شده بود، اظهار داشت: رعایت قوانین و مقررات جاری در خصوص معاملات املاک، از برخورد جدی و قاطع دستگاه قضایی با سود جویان و فرصت طلبانی که به صورت های غیر قانونی اقدام به خرید و فروش املاک می پردازند خبر داد.


وی، با بیان اینکه براساس گزارشات واصله عده ای از سودجویان اقدام به خرید و فروش اراضی واگذار شده یا در شرف واگذاری به تعاونی های مسکن ادارات دولتی و...، می نمایند، گفت: این املاک تا زمانی که تشریفات قانونی تبدیل اراضی زراعی به مسکونی را طی ننموده اند به عنوان اراضی زراعی تلقی می گردند اما در معاملات در بین مردم تحت عنوان اراضی املاک مسکونی خرید و فروش می شوند که اقدام غیر قانونی است.


این مقام مسئول، افزود: این معاملات وجهه قانونی ندارد و متخلفان به عنوان کلاهبرداری تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.


به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، دادستان عمومی وانقلاب اردبیل به کلیه مشاورین املاک و بنگاه های معاملات ملکی هشدار داد تا از خرید و فروش زمین های مذکور قبل از تغییر کاربری و انجام کامل مراحل قانونی املاک جداً خودداری نمایند.


بیرام زاده، ضمن هشدار به شهروندان در خصوص معاملات این گونه املاک، عنوان کرد: مردم باید در خرید املاک توجه و دقت کافی داشته باشند و در معاملات خود بر لزوم ارائه سند قانونی از طرف مقابل تاکید داشته باشند.


پایان پیام/
 

کد خبر 336932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha