استان یزد میزبان اولین همایش ملی رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی

خبرگزاری شبستان: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان یزد از برگزاری نخستین همایش ملی رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی در استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، محمدرضا قمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد، ظهر امروز ( 8 بهمن) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان از برگزاری نخستین همایش ملی رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی در استان یزد خبر داد و گفت: این همایش روز های 15 و 16 بهمن ماه سال جاری به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد برگزار می شود.


وی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی، افزود: این همایش در راستای تحقق این نامگذاری و افزایش انسجام داخلی جهت تحقق این نامگذاری در بخش اقتصاد برگزار می شود.


قمی افزود: مهار تورم در مرحله اول و سپس پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی از مهمترین اقدامات در جهت تحقق شعار حماسه سیاسی – حماسه اقتصادی می باشد.


وی با اشاره به حضور دو استاد برجسته از کشورهای امریکا و اسکاتلند در این همایش، تصریح کرد: محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو،سرکار خانم طباطبایی رییس سازمان بهره وری کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس از میهمانان ویژه در این همایش می باشند.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد افزود: امیدواریم با حضور مسئولان کشور در استان و به خصوص وزیر نیرو بتوانیم علاوه بر حل مشکلات صنعتی استان سایر مشکلات از جمله مشکل آب استان را حل نماییم.


وی در ادامه مهمترین مشکلات پیش روی صنعت کشور در حال حاضر را رکود اقتصادی و کاهش نقدینگی دانست و گفت: درحال حاضر و با توجه به کمبودها و مشکلات اقتصادی کشور، اقداماتی خوبی از سوی دولت تدبیر و امید در جهت حل این مشکلات صورت گرفته است.


رئیس همایش رشد اقتصادی و نقش بخش خصوصی افزود: کاهش نقطه به نقطه تورم ، جمع کردن و استفاده از افراد علمی و مجرب اقتصادی در دولت و نیز برخی توافقات حاصل شده در مذاکرات ژنو و رفع برخی تحریم ها امید را در اقتصاد کشورمان زنده کرده و نشان دهنده آینده خوب و مثبت و نیز رو به پیشرفت ایران است.


وی با اشاره به رشد منفی 6 کشور در سال 91 تصریح کرد: رساندن این رشد منفی به صفر و در ادامه رسیدن به مثبت 3 زمان بر است اما با تلاش گسترده دولت احتمالا تا سال 93محقق شود.


قمی اظهار داشت: بنده به عنوان یکی از فعالین عرصه تولید و اقتصاد کشور خوشبین هستم که در نیمه اول سال جدید شاهد رشد اقتصادی خوبی در کشور باشیم.


رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد به نقش استان یزد در صنعت کشور پرداخت و گفت: این استان در بخش های مختلف صنعتی نسبت به جمعیت،صادرات،حجم سرمایه و ... در رتبه های برتر کشور قرار دارد.


وی با اشاره به حضور کمرنگ بخش دولتی در حوزه صنعت استان یزد گفت: این استان از معدود استان هایی است که حدود 85 واحدهای صنعتی و معدنی آن در اختیار بخش خصوصی قرار داشته که این امر نشانگر اعتماد و تعامل بخش دولتی به خصوصی بوده است.

 

قمی با گلایه نسبت به عدم توجه به توسعه بخش صنعت استان، گفت: در زمینه هایی چون پتروشیمی،نفت،گاز و ... زمینه ها جهت سرمایه گذاری در استان فراهم می باشد و مسولین استان باید با برنامه ریزی نسبت به جذی سرمایه گذاران داخلی و خارجی اقدام کنند.


وی تعداد واحدهای صنعتی دارای مشکل استان را انگشت شمار دانست و افزود: هر چند که معوقات بانکی و رشد نقدینگی ناشی از جهش ناگهانی ارز مشکلاتی را برای بنگاههای تولیدی ایجاد کرد ولی با ارائه راهکارهای از سوی کارشناسان و حمایت های استاندار سابق در مجموع وضعیت واحدهای استان یزد خوب و مثبت ارزیابی می شود .
 

رئیس اتاق بازرگانی یزد با بیان اینکه نخستین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی برای اولین امروز در استان یزد برگزار می شود، اظهار داشت: در دولت قبل همکاری های خوبی از طرف دولت با بخش خصوصی در استان صورت گرفته است اما تشکیل این کارگروه نشان دهنده افق جدیدی در استان جهت تعامل بین دولت و بخش خصوصی می باشد.


قمی، همکاری پنج اتاق بازرگانی کشور در حوزه صنعت توریسم را یکی دیگر از فعالیت های صورت گرفته در جهت رشد صنعت استان دانست و افزود: پیش بینی ما این است که با روند فعلی در سال آینده شاهد رشد خوبی در حوزه توریسم و حضور گستره گردشگران در کشور باشیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 337178

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha