آمار خشونت در شهرستان اردبیل 27 درصد کاهش یافت

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: خشونت در هشت ماهه سال 92 نسبت به مدت مشابه سال قبل در شهرستان اردبیل 27 درصد و در کل استان 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، ظهر امروز (9 بهمن) در جلسه شورای علمی پژوهشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم از موفقیت های این معاونت در کاهش جرایم به ویژه خشونت خبر داد و گفت: آمار ورودی پرونده ها در موضوع خشونت (ضرب و جرح عمدی) به دادگستری استان در هشت ماهه سال 92 نسبت به ماه های مشابه سال 91 در شهرستان اردبیل 27 درصد و در کل استان 10 در صد کاهش یافته است.


وی، با اشاره به اینکه کسب موفقیت در کاهش جرایم مرهون کار جمعی و گروهی است، گفت: تعاملی خوبی بین دستگاهها با یکدیگر و با دادگستری استان برقرار است و مطمئناً هماهنگی مستمر و مداوم در تداوم این موفقیت ها بیش از پیش ثمربخش خواهد بود.


معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در تشریح طرح منطقه ای پیشگیری از ضرب و جرح عمدی با سلاح سرد از سوی این معاونت با همکاری استان های منطقه دو تهیه و اجرا می شود، گفت: در اجرای این طرح ادارت و سازمانهای مختلفی از جمله؛ اداره کل آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان ورزش و جوانان، بهزیستی استان، اداره کل زندان، نیروی انتظامی،هسته های مردمی و تخصصی بسیج، مطبوعات و نشریات محلی با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همکاری می نمایند.


وی، ازاعضای شورای علمی پژوهشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خواست تا با ارائه نقطه نظرات خود در اجرای هر چه بهتر این طرح کمک کار دادگستری و ادارات متولی باشند.


به گزارش روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان اردبیل، خدادادی، در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیمای مرکزاستان در تولید و پخش برنامه های پیشگیری ازوقوع جرم، لزوم آگاهی دهی و اطلاع رسانی دقیق از عواقب بد خشونت به خانواده ها را ضروری دانست و گفت: بایستی با فرهنگ سازی در بین مردم به ویژه در بین جوانان، قبح و زشتی خشونت در جامعه برهمگان بیشتر آشکار گردد تا خانواده درگیر مسائل و مشکلات ناشی از آن نگردند.


لازم به ذکر است جلسه شورای علمی و پژوهشی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به منظور بررسی اولویت های جرائم و آسیب های استانی در سال آینده و ارائه راهکار های پیشگیرانه در سه بعد اجتماعی- فرهنگی، وضعی- انتظامی و حقوقی- قضایی تشکیل شده بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 337542

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha