سازمان بهزیستی دستگاه برتر در همایش بین المللی مدیریت سبز انتخاب شد

خبرگزاری شبستان: رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی کشور به عنوان دستگاه برتر در همایش بین المللی مدیریت سبز انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور شامگاه امروز( 9 بهمن) در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه استان اردبیل، اظهار داشت: سازمان بهزیستی تنها سازمان غیر تخصصی موفق در حوزه مسکن است.


وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی 2 سال پیاپی از سوی مسکن و شهرسازی به عنوان سازمان برتر در تولید مسکن انتخاب شده است، افزود: 25 هزار واحد مسکن تا پایان سال تعهد کرده ایم که علاوه بر این 5 هزار واحد نیز در دهه فجر افتتاح می شود.


رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اعلام اینکه تاکنون هزار و 72 واحد مسکن در استان اردبیل تحویل داده شده است، ادامه داد: 458 واحد نیز در استان اردبیل در دست ساخت است.


بیش از 700 کمپ استاندارد ترک اعتیاد در کشور فعالیت می کند


هاشمی، از فعالیت بیش از 700 کمپ استاندارد ترک اعتیاد در کشور خبر داد و بیان داشت: طلاق و اعتیاد دو معضل بزرگ کشور هستند و ما با انسجام بخشی در حوزه های مدیریتی می توانیم بار اعتیاد را کاهش داده و آموزش و آگاهی های خانواده ها را نسبت به پیشگیری و درمان این دو معضل افزایش دهیم.


وی، رشد و توسعه 300 درصدی فیلم ها و برنامه های آموزشی را یادآور شد و گفت: در سال 90 تنها 170 کمپ ترک اعتیاد داشتیم که برای کنترل این معضل ناکافی بود ولی امروز به لطف خداوند امروزه تعداد cbu های کشور به 3 هزار و 800 مورد رسیده است که در راستای توسعه مباحث آموزشی سطح یک و آگاه باشی خانواده ها فعالیت می کنند.


رئیس سازمان بهزیستی کشور، با اشاره به برنامه های صورت گرفته برای کاهش طلاق، عنوان کرد: برنامه پایلوتی در استان یزد برای کاهش طلاق اجرا شد که به تبع آن کاهش 43 درصدی طلاق در این شهرستان را مشاهده کردیم و در این راستا تلاش می کینم که این برنامه که در قالب مددکاری اجتماعی است را امسال در قالب طرح ملی اجرا کنیم.


اعتباراتی از فصل 5 به سمن ها توزیع خواهیم کرد


هاشمی، با بیان این مطلب که امسال برای سمن ها و NGO ها اعتباراتی را از فصل 5 توزیع خواهیم کرد، ادامه داد: امسال این اعتبارات از حالت متمرکز و ملی خارج شده و به استان ها واگذار خواهد شد که انتظار بر این است که رشد و افزایش بیشتری را نسبت به سال های گذشته در فعالیت های این مجموعه ها شاهد باشیم.


رئیس سازمان بهزیستی کشور، در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه خط مشاوره 1480 را در کشور توسعه 100 درصدی داده ایم، خاطر نشان کرد: بیش از هزار و 300 مرکز مشاوره حضوری در کشور وجود دارد که در حوزه های آسیب های اجتماعی، مشاوره های ازدواج، آزاری های مختلف، کودکان خیابانی فعالیت می کنند.


پایان پیام/

 

کد خبر 337672

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha