اساس نامه شرکت تعاونی سهام عدالت استان اردبیل بررسی شود

خبرگزاری شبستان: استاندار اردبیل گفت: لازم است اساس نامه شرکت تعاونی سهام عدالت استان اردبیل بررسی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، مجید خدابخش، استاندار اردبیل، شب گذشته( 13 بهمن) در جلسه هماهنگی توزیع استانی سهام عدالت استان اردبیل در محل سالن شهید باهنر استانداری، اظهارداشت: کل اختیارات و سرمایه های این شرکت به کانون سهامداران سهام عدالت واگذار شده و ما نمی توانیم از این سرمایه عظیم در راستای توسعه استان اردبیل بهره مند باشیم.


وی، با بیان اینکه این شرکت با امضای برگه های سهام عدالت به سهامداران، اشخاص را بدون اطلاع به عضویت شرکت درآورده است، افزود: با اینکه تفویض اختیارات استانی به کانون می تواند وجهه قانونی به خود بگیرد ولی عضویت بدون اطلاع سهامداران در این شرکت به هیچ وجه قانونی نبوده و حتی امکان بروز خیانت در امانت نیز وجود دارد.


خدابخش، با تاکید بر اینکه شرکت ها چه تعاونی باشند، چه نباشند باید از قانون تجارت تبعیت کنند، اعلام کرد: ضرورت دارد که اساس نامه شرکت تعاونی سهام عدالت استان اردبیل بررسی شده و از ابزارهای نظارتی موجود در قانون تجارت برای این مهم استفاده شود.


استاندار اردبیل، با یادآوری این مهم که قانون تجارت اصل را بر رعایت حقوق سهامدار اقلیت بنا کرده است، تصریح کرد: ما به بیش از 804 هزار نفر سهام عدالت توزیع می کنیم و می خواهیم مشکلی در روند توزیع این سهام در استان اردبیل به وجود نیاید.


وی با تاکید بر اینکه مدیریت یک حرفه است و باید به اهل آن واگذار شود، گفت: مشکل اکثر واحد های تولیدی استان اردبیل این است که خود سهامدار، مدیر عامل شرکت شده است در حالی که مدیر بودن حرفه ای تخصصی است و در دنیا بها و ارزش زیادی به مدیران لایق و توانمند قائل هستند.


خدابخش، نمونه واحدهای تولیدی مشکل دار را ذوب آهن اردبیل و سبلان پارچه عنوان کرد و بیان داشت: با تدبیر صحیح و واگذاری مجموعه به یک مدیر توانمند می توان مشکلات این واحدها را احصاء و تولیدات آنها را افزایش داد که به تبع آن رشد و توسعه اقتصادی استان رقم می خورد.


خدابخش، خواستار اطلاع رسانی شفاف و دقیق مشکلات و برنامه های توزیع سهام عدالت در استان اردبیل از سوی خبرنگاران حاضر در جلسه شد و خاطر نشان کرد: بسیاری از امور و مشکلات استانی که به دست مدیران قابل  رفع نمی باشد می توان به وسیله ابزار رسانه آن را مدیریت کرده و حل نمود.


پایان پیام/
 

کد خبر 339077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha