رقابت نهایی 258 نفر از شرکت کنندگان در مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت»

خبرگزاری شبستان: تجلیان از برگزاری مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» با حضور 258 شرکت کننده در 30 بهمن ماه خبر داد.

محمدجواد تجلیان، مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم با اشاره به برگزاری مرحله کشوری اولین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم به عنوان تلاوت در 30 بهمن به خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: همزمان با پایان‌یافتن مرحله استانی مسابقات قرآنی تلاوت در رشته‌های حفظ و قرائت از 30 بهمن امسال تا 2 اسفند راه‌یافتگان به مرحله کشوری با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: همزمان با مرحله کشوری مسابقات تلاوت مسابقات قرآنی دستگاه‌های فرهنگی کشور به عنوان تسنیم از 30 بهمن تا 2 اسفند امسال در حوزه هنری سازمان تبلیغات برگزار می‌شود.

در این دوره از مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» نفرات اول در هر رشته با هم به رقابت می‌پردازند که به طور تقریبی از هر استان یک نفر در هر رشته حضور خواهد داشت و برخی از استان‌ها به این دلیل که شرکت‌ کنندگان آنها حد نصاب نمرات را کسب نکرده و رتبه اول در مسابقات استانی را نداشته‌اند، در مرحله کشوری شرکت‌ کننده نخواهند داشت.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: در نخستین دوره مسابقات قرآنی «تلاوت» که در دو رشته قرائت و حفظ قرآن کریم پیش‌بینی شده، هشت هزارو 153 نفر ثبت نام کرده بودند که این مسابقات در دو مرحله شهرستانی و استانی برگزار شده و در مرحله کشوری مسابقات 123 برگزیده استانی با هم رقابت می‌کنند.

همچنین، مسابقات تسنیم که ویژه مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور است نیز برای دومین سال متوالی در سه رشته «مفاهیم»، «حفظ» و «قرائت» اجرا می‌شود که در مجموع دو هزار و 826 نفر در این مسابقات ثبت نام کرده و در مسابقات شهرستانی و استانی رقابت داشتند و 133 نفر برگزیده این مسابقات به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

وی عنوان کرد: در دومین دوره مسابقات قرآنی «تسنیم» برخلاف دوره اول که فقط مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی کشور حضور داشتند، همسران مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی نیز حضور داشته و با هم به رقابت می‌پردازند.
 

تجلیان با اشاره به تعداد راه‌یافتگان مرحله کشوری مسابقات قرآن تسنیم و تلاوت عنوان کرد: مجموعا 258 نفر شامل 144 نفر مرد و 114 نفر زن به مرحله کشوری مسابقات قرآن تلاوت و تسنیم راه یافته‌اند.

وی از فعالیت‌ 5 کمیته تخصصی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات کشوری تسنیم و تلاوت به همت سازمان دارالقرآن‌الکریم خبر داد و تصریح کرد: کمیته‌های نظارت و ارزشیابی، کمیته فنی، کمیته اجرایی، کمیته تدارکات و پشتیبانی و کمیته اطلاع‌رسانی تبلیغات، مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت تمهیدات لازم را برای رقابتی پرشکوه در مرحله کشوری این رقابت‌ها دارند. کمیته اجرایی نیز همتای سایر بخش‌ها عملیات اجرایی قبل، حین و پس از مسابقات را رصد می‌کند و برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم را کرده است.
پایان پیام/

کد خبر 339186

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha