اجرای خیابانی ممکن است آثار منفی بر ذوق موسیقایی مردم داشته باشد

خبرگزاری شبستان: آهنگساز برجسته کشورمان تأثیر اجرای خیابانی بر ذائقه موسیقایی مردم را ناچیز دانست و گفت: شاید اثر منفی نیز بگذارد، بنابراین نهادهای متولی فرهنگ برای مردم کنسرت هایی با بلیط ارزان برگزار کنند.

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده تار در پاسخ به این سؤال که آیا نوازندگان خیابانی بر ذائقه موسیقیایی مردم تأثیر می‌گذارند به خبرنگار موسیقی خبرگزاری شبستان گفت: خیلی کم اثر می‌گذارد، زیرا مردم گذرا گوش می‌دهند و به اینها به چشم آدم‌های نیازمند می‌نگرند و کمکی که به این افراد می‌کنند، هنری نیست، چون به چشم یک فرد معمولی به آنها نگاه می‌کنند، خیلی تأثیرگذار نیست.

 

وی اظهار داشت: باید با حمایت شهرداری‌ها و نهادها و سازمان‌های متولی فرهنگ برای مردم کنسرت‌هایی برگزار شود که آنها بتوانند به کنسرت بیایند، یا همین نهادها بلیط‌های  کنسرت را ارزان تر به مردم بدهند تا بتوانند در کنسرت شرکت کنند.

 

کیوان ساکت تأثیر اجراهای خیابانی بر ذائقه موسیقیایی مردم را کم‌رنگ خواند و گفت: این اجراهای خیابانی برای مردم گذرا ست و نمی‌تواند تأثیر چندانی بر ذوق موسیقیایی آنها داشته باشد،  چه بسا می‌تواند تأثیر منفی داشته باشد.

 

این آهنگساز همچنین درباره اجرای خیابانی در کشورهای دیگر و اقبال مردم به آن نیز اظهار داشت: فرهنگ هر کشور با دیگری فرق دارد. فرهنگ کشورما هم با این کشورها فرق می‌کند پس نمی‌توان گفت در همه کشورها مردم به موسیقی در خیابان به این اقبال نشان می‌دهند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 339762

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha