گرانی کاغذ و رکود ادبیات درسالی که گذشت

خبرگزاری شبستان: ابوطالب مظفری با بیان اینکه گرانی کاغذ ادبیات را با رکود مواجه کرد، گفت: سالی که گذشت ادبیات بی رونق بود و گرانی کاغذ آن را با رکود روبه رو کرد.

ابوطالب مظفری شاعروسراینده «سوگنامه بلخ»با بیان اینکه در سالی که گذشت هیچ اتفاق جالب توجهی ازنظر فرهنگی روی نداد به خبرنگار کتاب و ادبیات شبستان ، گفت: مهم ترین اتفاقی در سال اخیر گرانی کاغذ بود به شدت نشر را تحت تاثیر قرار داد و موجب رکود آن شد.


وی افزود: فرهنگ و به طور کلی ادبیات تحت تاثیرمسئله گرانی به شدت دچار رکود شد چنانکه ما در این سال شاهد چاپ و نشرهیچ اثرقابل توجهی درعرصه ادبیات نبودیم .و به طور کلی اتفاق عمده ای در حوزه ادبیات نیفتاده است.


مظفری تصریح کرد:می توان امیدوارم باشیم با تلاش دولت برای رفع تحریم ها خود به خود بسیاری از مشکلات فرهنگی حل شود و فرهنگ جامعه روندی رو به صعود داشته باشد زیرا در حال حاضر مشکل اقتصادی درحوزه فرهنگی سبب شده است بسیاری از نشریات توان انتشار نداشته باشد و بسیاری از فعالیت های فرهنگی تحت تاثیر این روند در حال حاضر متوقف شده است.

 

وی خاطر نشان کرد:درهرصورت امیدوارم سال پیش رو از نظر فرهنگی سال خوب برای اهالی فرهنگی و به طور کلی وضعیت فرهنگی کشور باشد چرا شواهد ماجرا نیز نشان دهنده این است که باید نسبت به بهبود وضعیت فرهنگی امیدوار بود.


وی در پایان با توجه به برنامه ریزی برای ایم فرغت نوروز نیز عنوان کرد: یکی از کتابهایی که مطالعه آن را به افراد برای روزهای تعطیل توصیه می کنم آخرین اثر خالد حسینی به عنوان «صدای کوهستان»است که توسط افراد مختلفی ترجمه شده است انتخاب یک ترجمه خوب از این اثر و مطالعه آن می تواند ایام فراغت زیبایی را برای همه علاقه مندان به ادبیات و فرهنگ مطالعه رقم بزند.
پایان پیام/
 

کد خبر 353604

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha