هنرمندان را دولت تدبیر وامید امیدوارتر کرد/برگزاری فستیوال خانه موسیقی

خبرگزاری شبستان:رییس خانه موسیقی آمدن دولت تدبیر و امید و برگزاری جشن خانه موسیقی را از اتفاقات مهم سال 92 خواند و گفت: در سال 1393 قانون کپی رایت و برگزاری فسیتیوال خانه موسیقی را یه صورت جدی دنبال می کنیم.

حمیدرضا نوربخش، خواننده و رییس خانه موسیقی در پاسخ به این سئوال که مهم‌ترین وقایع حوزه موسیقی در سال 92 از دید شما چه بوده است؟ با توجه به تغییرات صورت‌گرفته وضعیت موسیقی را در سال آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟به خبرنگار موسیقی خبرگزاری شبستان گفت: سال 92 اتفاقاتی خوبی افتاد البته مهم‌ترین اتفاق، اتفاقی بود که در کل کشور افتاد، دولت تدبیر و امید آمد و همیشه مردم و من‌جمله هنرمندان امیدوار شدند که وضعیت هنر و اهل فرهنگ خیلی بهتر خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: در حوزه موسیقی جشن خانه موسیقی از نظر من جزء یکی از مهم‌ترین اتفاقاتی است که در حوزه موسیقی هر سال می‌افتد، اما سال  92 باشکوه برگزار شد. کنسرت‌های خوبی برگزار شد، حجم کنسرت‌ها زیاد بود.

 

نوربخش با اذعان به علاقه اش به موسیقی سنتی ایران گفت:  تمامی کنسرت‌ها در حوزه موسیقی سنتی که تعدادشان هم کم نبود و هنرمندانی مثل همایون شجریان، علیرضا قربانی، ارکستر ملی، فرهاد فخرالدینی و حسین علیزاده برگزار کردند کنسرت های خوبی بودند، اینها برنامه‌هایی امیدوارکننده است و استقبال خوبی که می‌شود نشانه امید است.

 

رییس خانه موسیقی با تاکید بر اینکه در سال 93 باید جشن خانه موسیقی را به یک فستیوال جدی تبدیل کنیم، اظهار داشت: این مهم‌ترین عزمی است که در خانه موسیقی داریم، امسال استارت فستیوال خانه موسیقی زده خواهد شد و این جشن در در اواخر نیمه اول یا اوایل نیمه دوم  سال برگزار خواهد شد.

 

حمید رضا نوربخش پی‌گیری حقوق هنرمندان را یکی از برنامه های جدی خانه موسیقی  در سال جدید خواند و گفت:  یکی از معضلات خیلی جدی ما بحث کپی‌رایت است که به فعالیت‌های هنری لطمه زده است، حال این عدم رعایت چه از سوی مردم، چه بخش خصوصی، چه دولت و چه صدا و سیما باید آموزش داده شود که باید حقوق هنرمندان را احترام بگذارند و رعایت بکنند، برای اینکه کمک به ارتقای کار است. وقتی که این چرخه  بهتر و راحت‌تر بچرخد کارهای بهتری را شاهد خواهیم بود، وقتی هنرمندان احساس امنیت خاطر بکنند و تأمین باشند  می توانند کارهای بهتری انجام دهند.

 

رییس خانه موسیقی همچنین درباره ارتباط این خانه با دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه معاونت امور هنری تعامل خوبی با هنرمندان دارند، در دفتر موسیقی هم آقای ارجمند آمده‌اند و اهالی موسیقی ناراضی نیستند، امیدوارم که عملا هم شاهد باشیم که اتفاقات خوبی بیفتد.

 

نوربخش درباره  تغییر وضعیت موسیقی درکشور نیز گفت: حتما تغییر می کند، امیدواریم که این‌طور باشد.

 

پایان پیام/ 
 

کد خبر 353772

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha