سال 92 به ترمیم وضعیت نابسامان فرهنگی گذشت

خبرگزاری شبستان: در سالی که گذشت وضعیت فرهنگی کشور بیشتر به سمت ترمیم و سروسامان دادن به وضعیت به هم ریخته سالهای گذشته سپری شد.

محمد رضا یوسفی با بیان اینکه امسال از نظر فرهنگی به ترمیم سالهای گذشته گذشت به خبرنگار کتاب و ادبیات شبستان گفت:هشت سالگی که گذشت سالهای بیچارگی فرهنگ و سینما بود.اما دریک سال گذشته وضعیت فرهنگی کشور بیشتر به سمت ترمیم و سروسامان دادن به وضعیت به هم ریخته سالهای گذشته سپری شد.


وی درادامه افزود: در حوزه فرهنگی خانه سینما دوباره گشایش یافت و این بشارت تازه به اهل فرهنگ و هنر بود همچنین در قولهایی که به اهالی ادبیات داده شده اگر به تحقق برسد می تواند موجب رونق دوباره فرهنگ وهنر شود چرا که اهالی فرهنگ با شنیدن این قولها جانی تازه گرفتند.


این نویسنده خاطر نشان کرد:امیدوارم در سال آینده که به نظر میرسد سیاستهای فرهنگی دولت جدید باید به نوعی تثبیت شود بحث ممیزی سر و سامانی دوباره بگیرد و مساله کتابخوانی گسترش یابد از طرفی قیمت کاغذ باید به ثبات برسد چون این مساله به صورت مستقیم بر مساله کتابخوانی و مقوله کتاب در جامعه تاثیر گذاشته است.


یوسفی سپس به ایام فراغت پیش رواشاره کرد و گفت: درایام نوروز افراد به دید و بازدید از مکانهای مختلف می روند که در این زمینه من به خانواده ها توصیه می کنم کودکان و نوجوانان خود رابه نوشتن سفرنامه تشویق کنند که این موضوع می تواند تجربه خوبی برای آنها به شمار آید.


این نویسنده کودک و نوجوان تصریح کرد:ازطرفی دیگرمدیریت ایام فراغت امری مهم است در این روزها خانوده ها می توانند با یک برنامه ریزی درست از اقصی نقاط ایران دیدار کنند وگوشه و کنار این سرزمین زیبا را از نزدیک مشاهده کنند.


وی در پایان گفت: خود من در ایام نوروز تصمیم دارم در تهران بمانم و کتاب «هزار افسان کجاست» بهرام بیضایی را برای دومین بار مطالعه کنم وایام فراغتم را به مطالعه بپردازم .
پایان پیام/
 

کد خبر 353295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha