جمع آوری بیش از 132 میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی

خبرگزاری شبستان: مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 132 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

جلال حسین زاده، مدیر کل کمیته امداد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار شبستان، گفت: 80 درصد از زکات جمع آوری شده برای کمک به نیازمندان جامعه هزینه شده و مابقی آن برای طرح های عمرانی در مناطق مختلف استان صرف شده است.


وی، با بیان اینکه این مقدار زکات جمع آوری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است، افزود: امسال 21 واحد مسکن مددجویی، خانه عالم و مسجد نیز در مناطق مختلف استان از محل زکات جمع آوری شده احداث شده است.

 

حسین زاده خاطر نشان کرد: شهرستان مهاباد با جمع آوری بیش از 22 میلیارد ریال زکات جایگاه اول را در بین سایر شهرستان های استان به خود اختصاص داده و شهرستان های نقده و خوی به ترتیب با جمع آوری 11 و 10میلیارد ریال در جایگاه های دوم و سوم می باشند.

 

این مسئول، با بیان اینکه آذربایجان غربی پتانسیل بیش تری برای جمع آوری زکات از خیرین دارد، ادامه داد: باید فرهنگ سازی های لازم برای پرداخت زکات در استان انجام شود تا مردم برای پرداخت زکات بیش تر تشویق شوند.


پایان پیام/
 

کد خبر 341160

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha