تشکیل مراکز کانون ها در حوزه فرهنگی از راه های قدرت مردمی است

خبرگزاری شبستان: استاد دانشگاه گرگان گفت: یکی از راه های قدرت مردمی تشکیل مراکز کانون ها در حوزه فرهنگی است که باید کارها را به مردم واگذار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان گلستان، عباس عبدالهی فر، از اساتید دانشگاه گرگان، امروز (20 بهمن) در نشست تخصصی کانون های فرهنگی و تبلیغی گلستان با موضوع بیداری اسلامی و نشر گسترش فرهنگ دینی گفت: مفهوم جمهوری اسلامی ایران برگرفته از تجربه مردم در دوران مختلف است و برای پایداری این انقلاب نقش مردم بسیار قوی است و باید کارها به مردم سپرده شود.


وی با اشاره به نقش دفاع مقدس، افزود: دفاع مقدس که با حضور مردم انجام شده است با کمترین هزینه توانست بیشترین فایده را برای کشور به ارمغان بیاورد.


عبدالهی فر اظهارداشت: یکی از راه های قدرت مردمی تشکیل مراکز کانون ها در حوزه فرهنگی است که باید کارها را به مردم واگذار کرد.


وی با اشاره به نقش ماهواره ها دربین خانواده ها، تصریح کرد: باوجود شبکه های ماهواره ای خانواده های ایرانی مورد هدف قرار گرفته اند در خانواده های سنتی نقش پدر و مادر در حال تضعیف شدن است.


استاد دانشگاه گرگان با بیان اینکه مسئولان باید دلسوز مردم باشند، یادآورشد: ما در بحث رشد فرهنگی نیاز به حمایت عمومی داریم.


وی گفت: بعد از بحث امنیت موضوع تعلیم و تربیت مهمترین کار است و باید به گونه ای رشد کرد که دیگران بدون حضور شما نتوانند تصمیم بگیرند.


عبدالهی فر با بیان اینکه آمریکا از قدرت نظامی ما نمی ترسد، افزود: این اراده ملت ما باعث ترس و وحشت کشورهای بیگانه شده است و ما به عنوان کانون های فرهنگی و موسسات موظف هستیم که این فرهنگ را به نسل آینده منتقل کنیم.


وی اظهارداشت: اگر ما می خواهیم دارای یک کشور پیشرفته و قوی باشیم دارای یکسری از وظایف هستیم که بخشی از این وظایف برعهده کانون هاست.


استاد دانشگاه گرگان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از وظایف کانون ها روشن گرایی در متن مردم است.


وی با اشاره به نظریه برخی از روانشناسان، یادآورشد: توجه نکردن به افراد باعث مشکلات اجتماعی در جامعه می شود، که کانون ها محلی هستند که می توانند میزان بزهکاری را در جامعه کاهش دهند.


عبدالهی فر گفت: اگر می خواهیم کشور ما مورد توجه دیگران قرار گیرد باید جامعه اسلامی خوبی را تاسیس کنیم و اگر تحولات اجتماعی در سطح درست انجام شود خود به خود جمهوری اسلامی ایران به آرمان های خود دست پیدا خواهد کرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 341638

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha