هزینه در مساجد؛ سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی

خبرگزاری شبستان:رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گچساران،هزینه درمساجد را سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی دانست و افزود:کانون ها علاوه برکلاس های آموزشی فعالیت های قابل قبولی در راستای احیای نقش واقعی مساجد انجام داده اند.

سیدزمان علی پور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد در گفت و گو با خبرنگار شبستان، اظهار داشت: در شهرستان های گچساران و باشت قریب 54 کانون فرهنگی فعالیت دارند که کارهای بسیار ارزنده ای در چند سال اخیر در راستای اهدای تجهیزات فرهنگی صورت گرفت و به همه کانون ها در حد توان اقلام فرهنگی اهدا شد.

 

علی پور گفت: باتوجه به اختصاص بودجه ای که در کمیسیون برنامه ریزی استان و شهرستان به تجهیز کانون های فرهنگی اختصاص یافت، 27 بهمن ماه اقلام فرهنگی به کانون های شهرستان های گچساران و باشت اهدا می شود.


وی هزینه در مساجد را یک سرمایه گذاری فرهنگی و معنوی دانست و افزود: اگر این افتخار را داشته باشیم که زمینه حضور جوانان و نوجوانان و حتی سالخوردگان را فراهم کنیم که علاوه بر بحث عبادی، در زمینه فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دخیل کنیم، راه بسیار مفیدی انتخاب کرده ایم.

 

این مسئول فرهنگی و هنری عنوان کرد: در سال های اخیر کارهای خوبی صورت گرفته و کانون های فرهنگی در مساجد فعالیت های مفیدی در مناسبت های ملی و مذهبی برگزار کرده اند و علاوه بر کلاس های آموزشی در شهرها، بخش ها، روستاها و مناطق عشایری، فعالیت های قابل قبولی در راستای احیای نقش واقعی مساجد صورت گرفته است.

 

وی از آغاز طرح آموزش مبارزه با پدیده شوم اعتیاد در کانون های مساجد شهرستان خبر داد و گفت: این معضل که به صورت جدی در جامعه رواج دارد با همکاری اعضای کانون ها و در قالب برگزاری نمایشگاه و بخش تئاتر و طنز به این معضل پرداخته می شود.


علی پور عنوان کرد: در روستاهای آب شیرین، بی بی جان آباد، سربیشه، بیدزرد، آب گرمو، مظفرآباد و باغ انار لیشتر این نمایشگاه ها برگزار شده و با همکاری نمایندگی ارشاد در شهرستان باشت این نمایشگاه ها در حال پیگیری است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران اذعان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان پایگاه های فرهنگی می تواند هریک به عنوان فرهنگی و ارشادی در شهرستان، روستا و دهستان باشد.

 

علی پور در پایان از نماینده گچساران و باشت در مجلس تقدیر کرد و گفت: حقیقتا این نماینده سخت کوش با توجه به مشکلاتی که در زمینه اعتبارات وجود داشت تلاش خوبی در زمینه اختصاص بودجه به کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان و کشور داشتند.

 

پایان پیام/

 

 


پایان پیام/

 

کد خبر 343065

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha