کتاب "افلاکیان فرهنگ" در دارالشهدای آران و بیدگل رو نمایی شد

خبرگزاری شبستان: کتاب زندگینامه، آثار و خاطرات شهدای شهرستان آران و بیدگل با عنوان "افلاکیان فرهنگ" طی مراسمی با حضور نویسنده این کتاب رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام جواد باغبانی یکی از اساتید حوزه و دانشگاه در این مراسم با تقدیر از مدیریت آموزش و پرورش شهرستان آران و بیدگل و نویسنده کتاب گفت: این اقدام فرهنگی آموزش و پرورش آران و بیدگل در گردآوری مجموعه خاطرات، آثار و زندگینامه شهدای فرهنگی این شهرستان حرکتی ارزنده در مستندنگاری و حفظ آثار شهدا برای نسل آینده است.


وی با تاکید بر اینکه محمد رضا بینش برهمند مولف کتابی فردی ارزشی و مکتبی است که تمام عمر و وقت خود را مصروف حفظ و احیای آثار شهدا کرده است، افزود: تالیف و مستندنگاری آثار شهدا در قشرهای مختلف جامعه عاملی برای شناسایی هر چه بهتر و بیشتر این الگوهای ایثار و مقاومت به افراد اجتماع بویژه نسل جوان است.


این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با ذکر روایتی از علامه مجلسی در بحار الانوار گفت:سینه شهدا برای شهادت تنگ شده بود و عطش این بزرگ مردان راستین برای شهادت و دیدار معبود وصف ناشدنی است.


حجت الاسلام باغبانی با تاکید بر اینکه شهیدان لحظه ای درنگ را در دفاع از جان و مال و ناموس وطن جایز ندانستند، افزود: این عرشیان فرشی با استقبال از مرگ سرخ و تقدیم تمام هستیشان نگذاشتند حتی یک وجب از خاک کشور بدست دشمنان افتد و این ملت زیر سلطه و نفوذ بیگانگان روند.


به گفته وی، شهدا صادقانه و خالصانه با انتخاب کاملا آگاهانه مسیر زندگی خود را انتخاب کردند تا امنیت، استقلال ، آرامش، عزت و اقتدار میهن اسلامی همیشه برقرار باشد.


وی با انتقاد از سخنان برخی افراد در مورد خانواده شهدا و تجلیلی که دولت و بنیاد در قالب کمک های مادی و معنوی به آنها دارد، افزود:د ر آن زمان که شهدا رفتند هیچی صحبتی از این مسائل نبود و آنها بدون هیچ گونه چشمداشتی و تنها با احساس تکلیف و مسئولیت راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند.


حجت الاسلام باغبانی با ذکر خاطراتی از فعالیت های انقلابی معلم و مربی امور تربیتی شهید سید علیرضا بنی طبا از دوران انقلاب گفت: همه شهدا در زمان انقلاب و جنگ دست از جان شستند و و با اقتدا به نهضت سرخ حسینی و قیام عاشورا در کربلا مرگ سرخ و جاویدان بر سکوت در مقابل ظلم ظالم و ستم اجانب ترجیح دادند.


مراسم رو نمایی از کتاب "افلاکیان فرهنگ" که شرح حال 35 شهید فرهنگی دالشهدای آران و بیدگل است با حضور رئیس اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل، فرهنگیان این شهرستان، خانواده شهدای فرهنگی و محمدرضا بینش‌برهمند دبیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان به عنوان نویسنده این کتاب در سالن شهید عربیان این شهرستان برگزار شد.


تلاوت قرآن، پخش سرود ملی، اجرای گروه سرود آموزشگاه بانو خسروی حسینی، پخش کلیپ شهدای فرهنگی، تقدیر جامعه نویسندگان و پژوهشگران استان گیلان از عوامل دست اندر کار تدوین کتاب در آران و بیدگل و تجلیل مدیریت اداره آموزش و پرورش آران و بیدگل از این جامعه از جمله برنامه های مراسم رونمایی بود.


گفتنی است،سید علیرضا بنی طبا، سید فرهاد متولی، سید محسن هاشمی نژاد، سید حسن فخریان سید مهدی خاتمی، مصطفی امیدی، ناصر فکری، حسن تقوی شاد، علیرضا صدیق، حسین جمشیدی، حسن و علی خدمتی، محمدرضا خندان، ابوالفضل دهقانی، جعفر علی مهدوی پناه، مهرداد ربّانی، علی روحانی، غلامرضا شاه میرزایی، عین الله کوهی، ، احمد معینی، ابوالفضل اقبالیان، حسین هاشمیان طاهری، حسین حق پرست، محمد سرکاری، داوود صلاتی آرانی، کرمانی نژاد، حسن شاخوصی، عباس غیرتی، رضا افتادگان، عباس صلاحی پور، علیرضا حسنی، جعفر علی خرم آبادی،محمد علی زمانی، جواد سالم و علی محمد مقصودی از جمله 35 شهید فرهنگی شهرستان آران و بیدگل است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 341673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha