حفظ حیا زینت زن در جامعه اسلامی است

خبرگزاری شبستان: کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه های اردبیل با اشاره به ضرورت تحکیم بنیان خانواده ها، گفت: حفظ حیا زینت زن در جامعه اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، حجت الاسلام زین العابدین سعادتی، کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه های استان اردبیل، صبح امروز( 21 بهمن) در همایش بزرگ «تبیین شخصیت متعالی حضرت معصومه (س)» در مجتمع فدک اردبیل اظهار داشت: دهه فجر دهه انفجار نور و حریت است که ازادی و حریت را به بشریت به ارمغان آورده است.


وی، با بیان اینکه بر ما لازم است که اگر نیاکان یا خودمان در خلق انقلاب اسلامی نقشی داشته ایم در حفظ و تداوم آن باید نقش موثرتری داشته باشیم، افزود: انقلاب ما انقلابی پرولتاریایی، دهقانی، سرمایه داری و کارگی نیست بلکه انقلابی اسلامی است که بر پایه آموزه های دینی و اسلامی شکل گرفته است.


حجت الاسلام سعادتی، سالروز رحلت بزرگ بانوی اسلام حضرت معصومه(س) را تسلیت گفت و ادامه داد: این بانوی بزرگ اسلام در توضیح و نشان دادن مظلومیت اهل بیت(ع) قدم های بسیاری را با مشقت فراوان برداشته است و به یقین می توان گفت که حضرت معصومه(س) معلم جهانی برای بشریت است.


این کارشناس مذهبی، با اعلام اینکه مکان و شخصیت دو مقوله قابل بحث در مسائل تربیتی و اجتماعی است، بیان داشت: انسان نقش اصلی را در مسائل تربیتی و اجتماعی بازی می کند و از آنجایی که انسان خلیفه الله به شمار می رود باید نشانه هایی برای این نقش خود پدیدار کند.


مسئول دفتر آیت الله موسوی اردبیلی در اردبیل، با اشاره به یک بیت شعر مبنی بر اینکه" سر نی در نینوا می ماند اگر زینب نبود، کربلا در کربلا می ماند اگر زینب نبود"، ادامه داد: بر بانوان جامعه اسلامی لازم است که از سیره حضرت زینب و حضرت معصومه (س) پیروی و الگو گیری کرده و از ارمان های انقلاب و امام خود دفاع کنند.


حجت الاسلام سعادتی، با اشاره به اینکه حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت معصومه (س) دو بانوی جهان هستند که به عنوان زینت پدر و شخصیتی جهانی از آنها یاد می شود، اضافه کرد: در حدیثی از امام رضا(ع) آمده است که " هر کس حضرت معصومه(س) را زیارت کرده و آن را درک کند، بهشت بر او واجب می شود".


استاد دانشگاه های استان اردبیل، هراس استبداد و استکبار جهانی از انقلاب و صدور انقلاب اسلامی ایران را به کشورهای دیگر را یادآور شد و بیان داشت: کشورهایی که از حریت وحشت دارند از ایران اسلامی هراس دارند چراکه کشور اسلامی هرگز در برابر استبداد سر تعظیم فرو نمی اورد.


حجت الاسلام سعادتی، در پایان سخنان خود با اعلام این مطلب که زندگی سرخ بهتر از زندگی ننگین است چراکه این آموزه فرهنگ عاشورا به ما است، خاطر نشان کرد: سستی و تزلزل بنیان خانواده ها عوارض سرکشی و نافرمانی از دستورات خداوند متعال و آموزه های اسلامی است.


پایان پیام/
 

کد خبر 342072

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha