نشست بین المللی اندیشمندان جهان اسلام در حوزه «روش شناسی فقه مقارن»

خبرگزاری شبستان:نشست بین المللی هم اندیشی دانشمندان برجسته جهان اسلام در حوزه روش شناسی فقه مقارن از فردا پنج شنبه 24 بهمن ماه به مدت دو روز در تهران آغاز می شود.

 به گزارش خبرگزاری شبستان، نشست بین المللی هم اندیشی دانشمندان برجسته جهان اسلام در حوزه روش شناسی فقه مقارن از فردا پنج شنبه 24 بهمن ماه به مدت دو روز در تهران آغاز بکار می کند.
در این نشست که با حضور شخصیت های مختلف جهان اسلام از کشورهای مصر، تونس، لبنان، عمان و سودان و اندیشمندانی از جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، «روش شناشی تطبیقی استنباط احکام مسایل نوپیدا » مورد بررسی قرار می گیرد.
این نشست در حالی از سوی دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار می شود که جهان به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی قرار دارد از این رو، هم اندیشی متفکران برجسته جهان اسلام در تهران زمینه مناسبی برای بررسی چالش های پیش روی جهان اسلام است.
همچنین با توجه به تصویب طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره مقابله با افراط گرایی و خشونت در جهان، ضرورت بررسی مسایل نوپیدا در جهان را دو چندان کرده است و برگزاری نشست هم اندیشی روش شناسی تطبیقی استنباط احکام مسایل نوپیدا در تهران ، زمینه تقریب و وحدت را در مذاهب مختلف اسلامی بیش از پیش نحقق می بخشد.


پایان پیام/

 

کد خبر 342959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha